POP-CANÇÓ

Christina Rosenvinge exhibeix la seva obra més refinada a l'Auditori

La cantant i guitarrista mostra 'La joven Dolores' al Festival de Guitarra

Christina Rosenvinge, el mes de gener passat a Barcelona.

Christina Rosenvinge, el mes de gener passat a Barcelona. / MARTA JORDI

1
Es llegeix en minuts
JORDI BIANCIOTTO
BARCELONA

Després d'un llarg historial d'actuacions en clubs i sales de rock barcelonines, Christina Rosenvinge acomoda avui el seu repertori a l'escenari de l'Auditori (sala 2), davant un bonic pati de butaques. Un context confortable per degustar un repertori detallista, de girs melòdics sensibles i textos rics en figures poètiques i fons narratiu. Rosenvinge ve carregada amb les 11 cançons del seu recent discLa joven Dolores.

Un treball que desenvolupa el seu renovat vincle amb la llengua castellana, oficialitzat aTu labio superior(2008), i que decanta la balança cap a la cançó interiorista i al·legòrica, dotada d'una enganyosa fragilitat. Composicions en què Rosenvinge es preocupa alhora de narrar històries, trenar melodies suggerents i construir atmosferes. Material que barreja l'herència espartana d'un Cohen (o Paco Ibáñez, a qui va escoltar sovint quan era petita), l'ànim pop i el gust per la textura minuciosa.

Notícies relacionades

RUMB A FORMENTERA/ El títol del disc al·ludeix a una barcassa que, en altres temps, unia Eivissa i Formentera. Una imatge simbòlica que al·ludeix a paradisos imaginaris i a una infinitat d'històries personals. Rosenvinge parteix d'ella en un disc dotat de més pes plàstic i narratiu que el seu predecessor, en què ha buscat un so artesanal i fora d'època. Per donar-li forma ha comptat amb dos còmplices habituals, Steve Shelley (Sonic Youth) i Chris Brokaw (Menja, Codeine), a qui se sumen Georgia Hubley (Yo La Tengo) i Benjamin Biolay.

Rosenvinge actuarà avui amb tres músics i, com és costum, basarà el recital en el nou material amb poques mirades al passat. La madrilenya, d'arrels daneses, és experta en reinvencions: molt lluny queden, mentalment, les seves etapes comercials (Ella y los Neumáticos, Alex y Christina), el seu gir rocker (Christina y Los Subterráneos) i fins i tot la seva exploradora etapa novaiorquesa en solitari (Frozen pool, Foreign land). Aquesta Rosenvinge de gairebé 47 anys sembla situar-se, per fi, en un carril estable que fa sortir el millor d'ella.