PRIMERS PROTAGONISTES DEL MAPA DE FESTIVALS DEL 2012
Björk, al Primavera
L'artista islandesa estrenarà a la mostra barcelonina el disc 'Biophilia'

L’artista islandesa Björk, en una imatge promocional. /
Falta més de mig any perquè comenci la campanya de festivals estiuencs del 2012, però el Primavera Sound ja mostra les seves primeres cartes. Si a principis de setmana el FIB de Benicàssim desvelava la presència de The Stone Roses al seu cartell, ahir el festival barceloní va confirmar la contractació d'un altre dels artistes més cotitzats del circuit. La islandesa Björk estrenarà al Parc del Fòrum el seu complex nou disc,Biophilia,en la que, per ara, és la primera data europea de la seva gira.
Difícilment hi haurà al cartell del Primavera Sound (del 30 de maig al 2 de juny) un altre nom amb més ganxo. La islandesa és una icona del pop experimental tant pel cançoner de Debut, Post, HomogeniciVespertinecom per la seva insaciable curiositat per explorar sons inimaginats i aplicar l'última tecnologia. ABiophilia, ha desenvolupat aplicacions d'iPad i ha col·laborat amb Herbert, Mark Bell i el canari El Guincho, entre altres. La seva nova gira, ambiciosa i espectacular com ella, es prolongarà fins al 2014. Després de passar per Barcelona, també actuarà en l'edició lusitana del Primavera Sound que se celebra a Porto del 7 al 10 de juny.
Notícies relacionadesBjörk no és l'única protagonista del primer comunicat del festival. Altres noms que despertaran entusiasme entre els fidels del Primavera Sound són Guided By Voices i Codeine. La primera, banda d'Ohio que va treure petroli de l'indie-rock desmanegat i casolà amb cançons a mig coure i que sempre acabaven abans de temps, ja va anunciar per al gener del 2012 el seu retorn discogràfic, així que la seva visita era una sòlida esperança. Passa igual amb Codeine, grup que va formular el somort subgènere slowcore i que reeditarà aviat tota la seva discografia. I Yo La Tengo, trio pràcticament fix del festival, també tornarà el 2012.
DE WALL STREET AL FÒRUM/ Més difícil era pensar que Jeff Mangum travessés l'oceà. El cantant de Louisville va desaparèixer després d'editar només dos discos amb el grup Neutral Milk Hotel, però el culte al segon, In an aeroplane over the sea(1998), no ha deixat de créixer. Passada més d'una dècada de silenci, Mangum ha tornat per sorpresa. A l'octubre va actuar davant els acampats de Wall Street i les commovedores imatges de Youtube proven el gran efecte que tenen entre la indignada multitud les desesperades melodies que va llançar a l'espai des de la seva habitació.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- ELS LESIONATS DEL BARÇA Lewandowski s’allunya de la Copa i Ter Stegen «ja està llest» per reaparèixer
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho
- ENTREVISTA Isabel Celaá, ambaixadora davant la Santa Seu: «Al Papa no li agradava ser qualificat com a progressista ni com a conservador»