EL RECONEIXEMENT D'ÒMNIUM CULTURAL
Josep Massot i Muntaner, Premi d'Honor de les Lletres Catalanes 2012
L'historiador i editor rep el guardó per "ser un model exemplar de dedicació a la cultura catalana"

Josep Massot i Muntaner, premi d’Honor de les Lletres Catalanes 2012. /
L'estudiós i investigadorJosep Massot i Muntaner (Palma, 1941) és el nouPremi d'Honor de les Lletres Catalanes. El jurat ha escollit almonjo de Monstserat idirector de Publicacions de l'Abadia de Montserrat per "ser un model exemplar de dedicació a la cultura catalana". I també per la seva qualitat de mallorquí. Per Muriel Casals, presidenta d'Òmnium Cultural, l'entitat promotora del guardó, el premiat és un "savi especialment necessari per al país en un moment en què necessitem la perspectiva dels que coneixen la història perquè ens il·luminin amb la seva sapiència". Pel jurat la figura de Massot és, pel seu "treball d'erudit, un model que val la pena divulgar".
El nou Premi d'Honor de les Lletres Catalanes es va llicenciar en Filologia Romànica a la Universitat de Barcelona (1962) i va cursar estudis de llengua i literatura amb R. Aramon i Serra i Joaquim Molas. També té estudis eclesiàstics d'humanitats, de filosofia i de teologia. Des del 1971 és director de Publicacions de l'Abadia de Montserrat. Els seus treballs d'investigació destaquen en els àmbits de l'aportació de l'Església, tant catalana com mallorquina, a la cultura catalana i en guerra civil a Mallorca. A més, ha fet estudis sobre escriptors i erudits catalans dels segles XIX i XX, i sobre cultura popular, seus són els 12 volums delCançoner de música popular.
En la seva trajectòria com a activista cultural destaquen les seves responsabilitats com a director durant molts anys de la revista internacionalStudia monastica. Actualment dirigeixSerra d'Or iRanda. A més, forma part del consell de redacció deLlengua & Literatura (que va fundar el 1986), d'Estudis Romànics, i d'Els Nostres Clàssics.
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa
- Amb Paula Navarro Per què Jonathan Andic, hereu de Mango, ha suspès sobtadament el seu casament
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- El cas de Ter Stegen
- Guerra a l’est d’Europa Putin dilata el final de la guerra a Ucraïna amb demandes maximalistes
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Negociació Govern-sindicats ERC avisa que l’empresa que gestioni Rodalies ha de ser «cent per cent catalana»
- FUTBOL El vestidor del Reial Madrid es cansa de Vinícius: «No perdrem ni un segon més amb ell»
- Sentència del TSJM Condemnat un empresari a readmetre una empleada a la qual va anomenar «venedora de porqueria» pel grup de WhatsApp abans d’acomiadar-la
- Canvis al PP Feijóo comença a marcar distàncies amb Mazón després de la interlocutòria de la jutge