crònica
The xx, matrícula d'honor
El grup progressa de forma sublim en el seu pop únic
Ser part de The xx no ha degut ser fàcil en els últims temps. El seu primer disc, xx (2009), va acaparar la passió crítica, el favor del públic i el premi Mercury. La seva desposseïda i sensual forma d'entendre el pop va crear escola i ha influït en molts gèneres. Molts temíem si sabrien sobreviure, seguir creixent, però després del que es va veure dijous es van resoldre tots els dubtes: segueixen a dalt de tot. I no només això; són millors que mai.
Com era d'esperar, una part del públic va entendre les parts de silenci, o d'espai negatiu, que hi ha en la seva música com una oportunitat per parlar. Però van ser minoria: el més fàcil era quedar bocabadat davant les guitarres lànguides però poderoses de Romy Madley Croft, l'entrellaçat de la seva veu amb la d'Oliver Sim (també baixista) i el dinamisme de Jamie Smith davant el seu arsenal de percussions electròniques (i no), teclats i altres maquinetes.
Sobre les noves cançons -d'un disc previst per a la tardor- només es poden dir meravelles: The xx han sabut evolucionar sense caure en la temptació de l'efectisme; el seu so és més ric i complex però encara es caracteritza per un minimalisme ferri. Reunion, amb una emotiva melodia de marimba, serà un clàssic.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Sector bancari La CNMC enllesteix el dictamen sobre l’opa al Sabadell per aprovar-lo a l’abril
- Administració catalana La Generalitat traurà més de 7.000 places a oposició
- Inspecció de vehicles Applus torna també la seva seu a Catalunya
- Campanya de la renda Hisenda oferirà una declaració exprés a 4,4 milions de persones
- Mercat laboral L’ocupació creix en 161.000 ocupats el març més fluix des de l’any 2022