CRÒNICA
Un castell al cel
Beach House va confirmar el poder emocional del seu pop de sons eteris
Victoria Legrand, de Beach House, durant la seva actuació. /
Si el disc Teen dream (2010) va mostrar uns Beach House d'inesperats aplom i fulgor melòdic, el tot just estrenat Bloom (2012) exhibeix la mateixa força però encara més refinament. És la nova gambada cap amunt, cap a l'infinit, d'un duo nord-americà que ha portat el dreampop (gènere de guitarres evanescents, melodies d'una emoció inagafable) a un nou estadi expressiu.
Encara fresc el record de la seva actuació, l'agost passat, en el minifestival Fly Me To The Moon, on ja van tocar una de les peces de Bloom (Wild), Beach House van enfortir ahir el seu idil·li amb el públic a base de melodia, intensitat i, molt especialment, màgia. També la cabellera de Victoria Legrand juga a favor seu, encara que s'ha de dir que dissabte
-quina llàstima- no la va agitar gaire.
Notícies relacionadesLes cançons, totes elles, van compensar de sobres aquesta falta de dinamisme capil·lar de Legrand. Van arrencar amb una reveladora Wild, van saltar a una exultant Norway, van brodar els girs melòdics de Lazuli, van recordar el seu deute amb Cocteau Twins en una sublim Wishes, van treure brillantors noves a Myth, van elevar encara més la intensitat mitjana per a 10 mile stereo i van reservar per al final, simplement apoteòsic, aquesta catedral sònica de materials eteris que és Irene: després del seu crescendo final es van sentir entre el públic expressions tirant a orgàsmiques.
Més que una casa a la platja, aquest grup és, definitivament, un castell al cel.
- Successió Els fills d’Andic avancen en la gestiódel futur de l’empresa
- La llei reorganitza la justícia i l’expandeix per tot el territori
- L’espanyol més buscat va matar el seu fill d’un tret
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Educació farà una "avaluació emocional" dels professors