EL FUTUR DEL SECTOR

Mòbils i tauletes guanyen terreny a les consoles

La majoria de jocs seran gratis però amb plusos de pagament

1
Es llegeix en minuts
J. M. B.
BARCELONA

L'any que ve hi haurà a tot el món més de 1.000 milions de telèfons intel·ligents (smartphones) i 200 milions de tauletes. Aquests dispositius, sempre a la butxaca o a la motxilla, estan ampliant la base de jugadors i significaran, cada vegada més, una part important del negoci.

Així ho van assegurar els experts que van participar en la primera jornada del Gamelab, dedicada als jocs per a dispositius mòbils. Es van destacar tres tendències: videojocs més socials (per l'èxit de Facebook), amb més continguts de geolocalització i, sobretot, el pas del premium (el joc costa una certa quantitat d'euros, model tradicional) al freemium (el videojoc és gratis però ofereix la possibilitat de pagar per avançar més de pressa o aconseguir objectes especials).

Paul Flanagan, desenvolupador de negoci de Tequila Mobile, va posar com a exemple la seva empresa, que abans es dedicava a la venda de jocs en manera premium. «Però vam decidir provar en el mercat rus el llançament d'alguns títols en versió freemium. Vam veure que el negoci era molt interessant, amb bones taxes de conversió a vendes», va assegurar.

Notícies relacionades

«Els smartphones han canviat la consciència, ja que ara l'usuari sap que pot pagar directament continguts amb el mòbil, no ha de pagar a través de l'operadora», va afegir per la seva banda Michael Shade, de Fishlabs, que també va destacar que «hi ha vida més enllà de l'Apple Store, però és més pobra», ja que els que tenen un iPhone «solen gastar més» que altres usuaris.

Xavier Carrillo, fundador de l'estudi català Digital Legends, va instar a aprofitar els múltiples dispositius (mòbils, tauletes, televisors) i va assegurar que «els dispositius mòbils seran 10 vegades més nombrosos que totes les consoles juntes».