POLÈMICA RESTAURACIÓ
La dona que va restaurar l'eccehomo pateix un atac d'ansietat
Cecilia Giménez afirma que mai va fer res d'amagat
Cecilia Giménez, la dona que va intentarrestaurar l'eccehomo eccehomopintat en un dels murs de l'església del santuari de Misericòrdia de la localitat saragossana deBorja, és al llit amb un "atac d'ansietat".
La dona, de 81 anys, està molt afectada des que aquest dimecres va donar la volta al món la notícia de la "destrossa" que involuntàriament va provocar a una imatge de Jesús, d'escàs valor artístic, pintat en un dels murs de l'església. Els veïns assenyalen que estaven intentant que la dona ingerís aliments, ja que estava "desganada" a causa del seu estat.
La vivenda de Cecilia Giménez es troba a escassos metres de l'església del Santuari de Misericòrdia, on va portar a terme de "motu proprio" tasques de restauració de la pintura sense disposar dels coneixements necessaris per fer-ho.
"Tothom ho sabia"
La dona, en declaracions que va fer ahir a TVE, va dir que el capellà estava al cas del que feia, així com la major part del poble: "Tothom que entrava a l'església em veia pintant, mai ho vaig fer d'amagat", va dir, i es va preguntar: "¿Com ho hauria fet jo sense que m'ho diguessin?".
L'Ajuntament de Borja no descarta la possibilitat d'emprendre accions legals contra la dona, ja que amb la seva acció la pintura, molt deteriorada en si, ha quedat "totalment destrossada", segons el regidor de Cultura, Juan María Ojeda. Ojeda va assenyalar, no obstant, que s'han de tenir en compte moltes qüestions, entre elles que es tracta d'una obra no catalogada, motiu pel qual "el nivell d'agressió és diferent", al mateix temps que va apuntar que l'atenció mediàtica dedicada a aquest assumpte ha estat "desproporcionada".
"Exagerada atenció"
Notícies relacionadesFonts de la Diòcesi de Tarazona, a la qual s'adscriu la parròquia de Borja, han dit que la polèmica sorgida al voltant d'aquest cas s'ha "extralimitat". A judici d'aquestes fonts, "les coses s'han exagerat, i més si tenim en compte que en qualsevol poblet dones amb la més bona intenció retoquen el daurat d'un retaule sense adonar-se que no ho fan bé".
Dilluns que ve està previst que un grup de restauradors professionals analitzin els danys causats a la pintura per determinar si és possible la seva recuperació. El Govern d'Aragó no ha intervingut en tot aquest assumpte, ja que es tracta d'una obra "no catalogada" i, per tant no és competència de l'executiu autonòmic.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Els bojos són ells, ells
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- El teu melic pot ser un focus d’infeccions i així l’has de netejar per evitar malalties
- Els bojos són ells, ells
- Kounde decideix una final apoteòsica
- El Barça, a "la guerra" a Stamford Bridge per ser a la final