RECONEIXEMENT
'Le gran macabre' acapara els principals premis de la crítica d'òpera
La producció de La Fura del Baus de l'obra de Ligeti rep els guardons al millor muntatge i a la direcció teatral i musical

La Fura dels Baus durant una representació de ’Le grand macabre’.
Un jurat integrat pelscrítics dels diferents mitjans de comunicació de Barcelona, en un convocatòria organitzada perAmics del Liceu, ha concedit aquest dimecres el premi al millor muntatge de la temporada del Gran Teatre 2011-2012, a'Le gran macabre' deGyörgy Ligeti i llibret en alemany del mateix compositor iMichael Meschke.Han estat també guardonades la posada en escena deLa Fura del Baus d'aquesta obra, a càrrec d'Álex Ollé i Valentina Carrasco, i la direcció musical de Michael Boder.
El tenorRoberto Alagna, pel seu rol de Maurizio a 'Adriana Lecouvreur' de Cileà, iSondra Radvanovsky, pel d'Aida en l'òpera de Verdi del mateix títol, han obtingut el premi als millors intèrprets. El reconeixement al cantant més destacat en recital i concert ha estat per al tenor alemanyJonas Kaufmann per la seva actuació alFestival de Peralada. La jove soprano nord-americanaAngela Meade ha estat elegida com a cantant revelació pel seu paper de Leonora en la versió concert d''Il trovatore' de la mateixa mostra.
Premi especial a Joan Pons
El barítonJoan Pons, que va anunciar la seva retirada dels escenaris després de representar 'Aida' al Liceu, ha merescut el premi especial del jurat per la seva trajectòria artística. El guardó creat per destacar l'error més notable de l'exercici va recaure en la decisió de presentar en forma de concert i fragmentat el 'Faust' que va inaugurar la temporada del Liceu.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Final d’un pontificat La Sagrada Família convidarà el nou papa amb motiu del centenari de Gaudí
- Final d’un pontificat El pontífex que volia "una Església amb olor d’ovella"
- Un passat argentí sota la dictadura
- Dirigents de tot el món expressen el seu condol per la pèrdua
- "La pau no és possible senseun veritable desarmament"