L'Orfeó Català actuarà per primera vegada amb la Filharmònica de Berlín el 2013

El concert, dirigit per Simon Rattle, obrirà la temporada del cicle Palau 100

L’Orfeó Català durant un concert el 2012.

L’Orfeó Català durant un concert el 2012.

2
Es llegeix en minuts
EFE / Barcelona

La Filharmònica de Berlín, sota la batuta del seu director, sir Simon Rattle, actuarà per primera vegada amb l'Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau de la Música, a Barcelona en l'obertura de la pròxima temporada 2013 del cicle Palau 100, segons ha anunciat avui la seva presidenta, Mariona Carulla. Aquest concert, qualificat pel director general del Palau, Joan Ollé, com un "esdeveniment excepcional i històric", tindrà lloc al Palau l'1 de juliol del 2013, amb un programa que oferirà el 'Rèquiem' de Fauré i la 'Segona Simfonia' de Schumann. En poc temps, l'Orfeó viurà la seva "setmana gran", ja que al juny el cor viatjarà a Viena, també amb el Cor de Cambra, per interpretar els 'Gurrelieder', a la Konzerthaus amb Kent Nagaro i la Wiener Symphoniker, ha subratllat Ollé.

Coincidint amb la unificació de les diferents institucions del Palau en una única Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, l'entitat ha donat a conèixer avui la seva nova identitat corporativa, dissenyada per l'estudi Classe Bcn, de Claret Serrahima, que tipogràficament parteix de la O Didot, creat al segle XIX, per configurar un símbol amb quatre O entrellaçades. La directora de Comunicació del Palau, Judit Pi, ha explicat que aquest nou logotip "evoca la 'O' d'Orfeó, però també les rajoles modernistes de l'edifici o les notes musicals de la partitura".

Reducció de despeses

Ollé ha definit els eixos del futur projecte artístic que passarà per "la recerca de l'excel·lència, la centralitat dels cors en la institució, el compromís amb la música contemporània a través de la figura del compositor resident, la presència d'intèrprets catalans i la recerca de nous públics". Pel que fa a la gestió, el director general ha destacat les mesures de reducció de despeses centrades en "la contenció i la viabilitat de l'estructura global de la casa".

El desembre del 2012, la suma de les mesures aplicades suposarà una reducció del 20% de la despesa estructural del Palau i en el futur l'entitat haurà d'afrontar despeses extraordinàries com la renovació del circuit de climatització o de la fusteria que sosté les vidrieres modernistes. En paral·lel, la gestió d'Ollé va dirigida a augmentar els ingressos i, pel que fa a això, el Palau està valorant la possibilitat del mecenatge individual, "centrat de manera especial en els turistes estrangers que realitzen la visita".

Pressupost per al 2013

Notícies relacionades

El pressupost del Palau de la Música per a 2013, ja aprovat per la Fundació fa unes setmanes, és de 11,2 milions d'euros, que suposa una reducció d'un 3 % respecte als 11,5 d'aquest any. Com ja ha passat en els dos últims anys, les visites són el concepte que més ingressos proporcionen al pressupost (un 21%), davant del mecenatge (19%), l'explotació de les sales (18%), la venda d'entrades (16%) i les subvencions públiques (15%), aquestes últimes en sostinguda caiguda.

El Palau, comenta Ollé, treballa amb una previsió pressupostària que ja contempla la reducció acumulada d'un 65% en els últims tres anys --ha passat de 529.000 euros el 2010 a 190.000 el 2013--, un 15% de reducció de l'Ajuntament de Barcelona, i un 10% de la Generalitat, supeditat a la formació del nou govern català. En la seva intervenció, Carulla s'ha sumat al lema "La cultura no és un luxe, sinó una necessitat, com ho és en la mateixa línia l'educació" i ha afegit: "Des d'una institució com la nostra tenim l'obligació de fomentar la cultura i, especialment, la música, com a via integradora i aliment de l'ànima".