ALS 74 ANYS
Mor Hans Ruedi Giger, el creador d''Alien'
L'artista suís, un dels principals representants del realisme fantàstic, es va ferir en una caiguda
L'artista suís Hans Ruedi Giger, creador del monstre 'Alien' i un dels principals representants del corrent conegut com a realisme fantàstic, ha mort aquest dilluns, segons ha informat el Museu HR Giger, localitzat a Gruyères (centre de Suïssa) i que acull la totalitat de la seva obra.
El seu decés ha estat conseqüència de les ferides que es va fer en una caiguda, segons informa la Televisió Pública Suïssa.
Giger (Suïssa, 1940) va ser principalment un pintor surrealista, a més d'escultor, dissenyador d'escenaris i part de l'equip d'efectes especials que va guanyar el 1980 l'Oscar a aquesta categoria pel seu treball en la pel·lícula 'Alien', protagonitzada per un personatge inspirat en la criatura que ell havia creat.
El director del film, Ridley Scott, va descobrir 'Alien' quan repassava el llibre d'art 'Necronomicon' (1978) de Giger, mentre buscava l'aparença que volia que tingués la criatura de la seva següent pel·lícula.
Fantàstic i macabre
La biografia oficial de Giger assenyala que es va apassionar de molt jove per les creacions que combinaven els elements fantàstics i els macabres, un interès que el va portar a estudiar arquitectura i disseny industrial a Zuric.
Posteriorment, l'artista va realitzar documentals i va començar amb el dibuix de criatures mutants i tenebroses, en què associava éssers fets de carn i de peces mecàniques, en una forma d'art que ell mateix denominaria després "biomecànica".
La seva obra --amb el gris, el blau i el negre com a colors dominants-- es pot veure actualment al museu que porta el seu nom, una visita que sol causar una barreja d'angoixa i fascinació.
Notícies relacionadesEl museu, obert des del 1998, està localitzat a la part medieval de la localitat de Gruyères, un dels principals punts d'interès turístics del país i també presenta la col·lecció privada de Giger, que inclou obres d'altres representants del surrealisme, com Salvador Dalí.
Davant del museu hi ha com a annex un bar que compta amb una decoració totalment inspirada en l'imaginari de Giger i que atrau tant com el museu.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Entendre-hi més El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Radiografia lingüística Menys del 30% dels joves catalans tenen el català com a llengua habitual i «d’identificació»