Penguin Random House prova amb l'audiollibre en espanyol
És un mercat creixent als Estats Units i Alemanya però gairebé sense tradició a Espanya

/
L'audiollibre és una manera d'accedir a les obres literàries amb tradició en països com els Estats Units i Alemanya i que els últims anys ha crescut notablement en paral·lel a les plataformes de llibre electrònic i de descàrregues musicals. No obstant, en castellà és un territori pràcticament verge. Un mercat en què ha decidit entrar Penguin Random House Grupo Editorial, la filial per al mercat espanyol i llatinoamericà de la multinacional anglogermànica.
El grup ha anunciat un primer llançament de 16 títols entre els quals hi ha 'Las leyes de la frontera' de Javier Cercas, 'El mundo amarillo' d'Albert Espinosa, 'Steve Jobs' de Walter Isaacson, 'Un rostro en la multitud' de Stephen King, 'Dime quién' soy' de Julia Navarro i 'La ladrona de libros' de Markus Zusak.
Aquesta aposta tampoc significa necessàriament que s'esperi una gran introducció de l'audiollibre en un mercat, com l'espanyol, gairebé sense tradició. Els llibres estaran disponibles a l'Amèrica Llatina i els Estats Units, on hi ha un creixent mercat de l'audiollibre i milions d'hispanoparlants però, fins ara, a penes oferta, a través de canals com iTunes, Audible.com (filial d'Amazon), Audioteka.es o descarregant l''app' de cada títol en iOS o Android.
Segons Carmen Ospina, directora d'Estratègia Digital del grup, "amb la proliferació de 'smartphones' i tauletes, i l'existència de plataformes digitals potents, sorgeix l'oportunitat d'explotar aquest nou format per donar-li encara més vida al treball dels nostres autors i per arribar a un públic més ampli".
Als Estats Units l'audiollibre ja fa anys que creix. Segons un estudi recent, el 24% dels enquestats havien escoltat alguna vegada un audiollibre l'any anterior. Segons les dades de l'Audio Publishers Association, el mercat de l'audiollibre és de 1.200 milions de dòlars, en un 10% en format de descàrrega digital, el triple que l'any 1997. Segons l'associació d'editors dels EUA, aquesta xifra és l'equivalent a un 3% del tot el mercat del llibre imprès o digital.
Notícies relacionadesAls països on l'audició d'audiollibres és una pràctica habitual sol associar-se, a part de com a forma de lectura per als invidents, als llargs viatges en tren o cotxe al lloc de treball, o mentre es realitzen les tasques domèstiques.
Al portal d'Amazon hi apareixen fins a 168.346 'audiobooks' en anglès, per 16.630 en alemany i només 2.901 en castellà, amb els contes infantils, llibres d'autoajuda i cursos de llengües en un lloc destacat.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros