INICIATIVA DE BARCELONA GLOBAL PER A LA PROMOCIÓ MUSICAL A L'ESTRANGER
Buscant el turista melòman
3Liceu, Palau, Auditori i Ibercamera s'alien per promoure la clàssica
Marian Puig, president de Barcelona Global, presenta la iniciativa, ahir a Barcelona. /
Amb l'objectiu a llarg termini de posicionar Barcelona al mapa mundial de la música clàssica i la lírica es va presentar ahir Barcelona Obertura. Classic & Lyric, iniciativa impulsada per la plataforma Barcelona Global que ha aconseguit unir els quatre principals programadors del gènere a la ciutat: Liceu, Palau de la Música, Ibercamera i L'Auditori. «Per primera vegada les quatre institucions s'uneixen per agrupar l'oferta i fer una promoció a l'estranger que projectarà la imatge de Barcelona com a pol d'atracció per a melòmans», van subratllar Marian Puig, president de Barcelona Global, i Ramon Agenjo, president de Barcelona Obertura i de la Fundació Damm, paraules que van subscriure els responsables de les quatre entitats.
Roger Guasch (director del Liceu), Josep Maria Prat (president de Grup Camera i Ibercamera), Valentí Oviedo (gerent de L'Auditori) i el director del Palau de la Música, Joan Ollé, van celebrar l'acord que permetrà els pròxims anys vendre paquets turístics -de moment, la promoció se centra en campanyes publicitàries- amb l'al·licient afegit, va destacar Agenjo, que el públic, «amant de la varietat», podrà descobrir diferents espais arquitectònics i patrimonials. «El turista de la clàssica i la lírica és molt tranquil i agraït per a la ciutat, no dóna problemes», va apuntar el director del projecte, que va anunciar el desig d'incloure la dansa amb l'adhesió futura del Mercat de les Flors.
Víctor Medem, coordinador de l'estratègia, va explicar el primer calendari global, del gener al juny del 2016, elaborat a partir de paràmetres de «qualitat i varietat» i en funció de les perles de la temporada. La selecció inclou 30 espectacles: 6 d'òpera, 7 d'orquestres simfòniques, 5 de música antiga, 7 recitals i 2 concerts de cambra. També es busca l'equilibri en les aportacions de cada promotor: el Liceu i el Palau oferiran 9 propostes; l'Auditori, 7, i Ibercamera, 5.
Notícies relacionadesGuasch va admetre el dificultós encaix dels diferents cartells, que es preparen amb dos o tres anys d'antelació, i va valorar l'«immens esforç» que suposarà treballar junts. «Intentarem, per exemple, evitar que dos cracs coincideixin un mateix dilluns i concentrar-ne diversos en dies successius», va concretar. Això sí, cada institució mantindrà «la seva personalitat».
El programa s'iniciarà sota l'epígraf Top artists, que del 17 de gener fins al 2 de febrer agrupa nou destacades propostes, des de la Filharmònica de Munic fins a Juan Diego Flórez passant pels Otellos de Verdi i Rossini. Seguirà a finals de febrer Stars of the piano, amb Lang Lang, les germanes Labèque i Daniil Trifonov, durant la mateixa setmana juntament amb Götterdämmerung, i quatre packs més els mesos següents. A a la campanya de publicitat, primera fase del projecte, s'hi destinaran 220.000 euros, procedents dels promotors.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Mamarazzis El City, la prioritat de Pep Guardiola després de la seva separació
- El PPE mostra la seva "preocupació" per l’estat de dret a Espanya
- Feijóo i el risc de recolzar Mazón
- Sánchez lloa el socialisme de Page tot i les seves diferències
- Isabel Rodríguez: "Sense allotjaments turístics, l’augment de l’oferta contindrà els preus"
- Alexia salva el Barça de l’empat en l’últim minut a Bilbao