Balanç d'èxit per al Sónar
El festival tanca la seva 22a edició amb 118.500 visitants i reafirma la seva aposta per un ambiciós model de 360º
Concert de Skrillex al Sónar.
En la seva 22a edició, que s'ha tancat aquesta matinada a la Fira Gran Via, el Sónar ha fet un pas endavant amb l'aposta pel model de 360º, integrant creativitat, tecnologia i negoci, i vistes les xifres d'assistència, 118.500 persones (davant de les 112.000 de l'any passat), es pot afirmar que, en el camp de l'acceptació popular, el festival va per bon camí. El Sónar ha començat aquest any a construir el que un dels seus directors, Ricard Robles, ha anomenat aquests dies «un nou relat», i ja sap que compta amb un suport de públic atent.
Amb tot, el gruix dels assistents aquest any s'ha tornat a situar en la franja de nit, és a dir, els grans concerts: unes 69.000 persones que han assistit als escenaris de la Fira Gran Via. I encara que la direcció del festival no sap amb seguretat a què atribuir l'augment (el 2014 en van ser 57.000), sí que considera com a possibles raons el ganxo d'artistes per a públic jove, particularment Skrillex (en temps en què la frase «la joventut no va a concerts», entenent com a joventut el públic de vint i tants, s'ha convertit en un mantra), i la coincidència, ahir a la nit, de dos grups amb estatus de cap de cartell, Duran Duran i The Chemical Brothers.
La direcció va subratllar ahir, en la roda de premsa de balanç, que se sent «còmoda» amb les xifres de públic en què s'ha anat establint el festival, i que no s'obsessiona per superar-les cada any. L'assistència del 2015 és la segona més alta de la història del Sónar, només després de la singular edició del 20è aniversari, fa dos anys, quan es van comptabilitzar 121.000 assistents. Als assistents d'aquest any s'hi ha d'afegir les 200.000 visites que van registrar els serveis de streaming que van transmetre diversos concerts. «Persones que també han seguit el festival», va assenyalar Robles.
La importància del festival ha fet que, com va recordar Robles, assistir-hi s'hagi convertit en «un ritual» per als successius alcaldes de Barcelona. Com Ada Colau, que hi va anar divendres, «només sis dies després de ser investida», va destacar Robles, que interpreta, va dir, aquesta visita com «un suport manifest de l'alcaldessa al món de la cultura».
EXPANSIÓ LLATINA / El Sónar segueix creixent molt més enllà del seu epicentre barceloní i es prepara per a una expansió en territori llatinoamericà, amb estrenes a Santiago de Xile (5 de desembre) i Bogotà (7), en recintes per a 20.000 i 15.000 persones respectivament, que se sumen als retorns a São Paulo, Buenos Aires i les seus nòrdiques, Reykjavik, Copenhaguen i Estocolm.
Els cartells llatinoamericans comptaran amb The Chemical Brothers i Hot Chip com a figures i, en alguns casos, incorporaran mostres del Sónar +D. «Ens interessa portar l'esperit del Sónar, que no és solament un festival de música», va resumir ahir el xilè José de la Barra. I mentrestant, a Barcelona ja podem marcar la pròxima cita a l'agenda: del 16 al 18 de juny del 2016. .
- Tomé tensa la selecció
- La xacra de la corrupció Sánchez desafia Aldama a presentar proves i titlla de "fals" el seu relat
- Champions League Kika enlluerna en un Barça màgic
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- Medi ambient El polit becfí, la primera au que s’extingeix a l’Europa continental
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- BAGES Construir amb llistons de fusta solidaris
- ANOIA Jorba celebra un mercat de productes de proximitat
- Ruta per la DO EMPORDÀ Perelada, temple del vi
- AGENDA DE BARCELONA Barcelona contra la violència masclista