Al cel amb Bach

CRÒNICA Les cantates de l'Ascensió omplen de màgia Torroella

D’esquerra a dreta, Josep Vila, Laia Frigolé i Anna Alàs, a Torroella.

D’esquerra a dreta, Josep Vila, Laia Frigolé i Anna Alàs, a Torroella. / MARTÍ ARTALEJO

1
Es llegeix en minuts
CÉSAR LÓPEZ ROSELL / TORROELLA DE MONTGRÍ

La conjunció de l'Academia 1750, l'orquestra del Festival de Torroella, amb el Cor de Cambra del Palau de la Música i quatre veus de la talla de Laia Frigolé, Anna Alàs, Víctor Sordo i Pablo Acosta, van portar Bach al cel interpretatiu. Les tres cantates recreades dimarts a la nit en un Espai Ter ple a vessar, pertanyen a les dedicades a la festa de l'Ascensió, que l'autor va compondre en els seus anys a

Leipzig. Amb Josep Vila i Casañas al capdavant de les dues formacions, el desenvolupament del concert va ser  prou compacte per complaure una audiència acostumada a disfrutar del repertori barroc.

Aquesta coproducció de l'Auditori de Barcelona i el Palau de la Música va inaugurar les propostes de música antiga del festival, que tindran continuïtat aquesta mateixa setmana amb l'esperada presència, demà, de la nova estrella del gènere, Anna Prohaska recolzada per l'Ensembe Arcangelo, i dissabte amb Robert King al cadpavant de The Kings Consort. Per començar, el xut d'espiritualitat d'aquestes obres de Bach va omplir de bones vibracions la mostra empordanesa.

Notícies relacionades

EFECTES TÍMBRICS / Partint de les narracions del Nou Testament que relaten l'ascensió al cel de Jesús, Bach va edificar un corpus musical pletòric de bellesa que els participants de la vetllada van saber transmetre. La màgia de l'ambient de joia dels passatges descrits va arribar per mitjà d'efectistes efectes tímbrics, inspirades àries i recitatius dels solistes vocals, amb especial relleu en les actuacions dels cantants Víctor Sordo i Anna Alàs, brillants incursions del cor així com d'intèrprets solistes com la concertino Alba Roca i el trompetista René Maze.

El que crea y sea bautizado va ser la primera cantata interpretada seguida de Dios asciende con gloria, totes molt ben acollides, encara que les aclamacions es van multiplicar amb Alabad a Dios en su reino, amb estructura d'oratori per la intervenció d'un narrador, que va tancar aquesta joiosa festa bachiana.