Roy Batty, el replicant de 'Blade runner', va néixer el 8 de gener del 2016
El formidable Nexus 6 interpretat per Rutger Hauer és una de les grans icones de la història de la ciència-ficció

roy-1024x537
El 8 de gener del 2016, la Tyrell Corporation creava el replicant Roy Batty, el formidable espècimen de la classe Nexus 6, model N6MAA10816, al qual s'enfrontava el policia Rick Deckard en el clàssic de la ciència-ficció ‘Blade runner’. Ho deveu recordar bé: un ésser sintètic gairebé perfecte, dissenyat com a soldat de combat, atractiu, ros platí, amb capacitat física i mental de Nivell A, capaç d'assassinar el seu creador en la seva obsessió per perviure més enllà dels 4 anys que tenia assignats. Roy Batty, sí, el protagonista del commovedor monòleg a les portes de la mort al plujós terrat de l'edifici Bradbury de Los Angeles, aquell ja històric “Jo he vist coses que vosaltres no creuríeu... És hora de morir”.
L'existencialista Roy Batty, interpretat a 'Blade runner' per un irrepetible Rutger Hauer, arribava al final de la seva vida útil el novembre del 2019, però naixia tal dia com avui, un 8 de gener del 2016, com ens revelava la fitxa policial que el capità Bryant (M. Emmet Walsh) mostrava a Deckard (Harrison Ford) en un moment de l'obra de culte de Ridley Scott del 1982.
Roy Batty és avui, dia del seu naixement, una de les grans icones de la història de la ciència-ficció: un model perfecte de màquina antropomòrfica, melancòlica i implacable, obstinada a eludir la mort i que els seus records de naus cremant més enllà d'Orió o de rajos C brillant a la porta de Tannhäuser poguessin perdurar en el temps. "Més humans que els humans", com deia l'eslògan de la Tyrrell Corporation.
LA SEQÜELA DE 'BLADE RUNNER', EL 2017
Notícies relacionadesInspirada en la novel·la de Philip K. Dick '¿Els androides somien amb ovelles elèctriques?', 'Blade runner' ha acabat sent una pel·lícula referencial de la ciència-ficció, una fita visual postmoderna en la seva descripció realista d'un futur en llum nocturna. Durant aquests anys, Ridley Scott ha marejat la perdiu amb diferents versions del mateix film, però no serà fins al 2017 que no en podrem veure la seqüela, dirigida per Denis Villenueve ('Sicario') i protagonitzada per Ryan Gosling, Harrison Ford i, segons alguns (estranys) rumors, per la cantant Katy Perry, que interpretaria ni més ni menys que la replicant Rachael.
Semblava que mai arribaria, però el futur ja és aquí, com ho va estar fa pocs mesos quan Marty McFly va aterrar a bord del DeLorean el 21 d'octubre del 2015 procedent del 1985 a 'Retorn al futur II'.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Gairebé dos milions de persones La retransmissió de la Copa del Rei a TV3, l’emissió en directe més vista de la temporada
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres