ÒBIT

Mor Burt Kwouk, el Cato de 'La Pantera Rosa'

L'actor, que va interpretar el servent japonès de l'inspector Clouseau, tenia 85 anys

rtapounet34021245 file   in this file photo dated feb  24  2011  bur160524192321

rtapounet34021245 file in this file photo dated feb 24 2011 bur160524192321 / John Stillwell

1
Es llegeix en minuts

L'actor britànic Burt Kwouk, conegut sobretot pel seu paper de Cato, el servent japonès de l'inspector Clouseau en les pel·lícules de la saga 'La Pantera Rosa', ha mort als 85 anys, segons ha informat el seu agent, que no ha precisat les causes del decés. L'intèrpret va intervenir, amb Peter Sellers, en set pel·lícules de l'esmentada franquícia i se'l recorda, a més, per la seva incursió en la sèrie 'Last of the summer wine', emesa per la cadena pública britànica BBC entre el 2002 i el 2010.

Notícies relacionades

Nascut a Manchester (nord d'Anglaterra), però criat a Xangai, Kwouk va ser condecorat el 2011 amb l'Orde de l'Imperi Britànic, un reconeixement assignat per la reina Isabel II pels seus èxits artístics. L'agent de l'intèrpret va anunciar la notícia de la seva mort en un comunicat, en què va assenyalar que Kwouk "va morir en pau", i va afegir que la família "celebrarà un funeral privat, si bé hi haurà una cerimònia d'homenatge en una data posterior".

Entre altres aparicions notables de Kwouk a la gran pantalla, l'actor anglès va participar també en pel·lícules de la popular saga de l'agent secret britànic James Bond, com 'Goldfinger' i 'Només es viu dues vegades'. També tenia una llarga carrera a la televisió, amb actuacions en nombroses sèries com 'Els venjadors' i 'Doctor Who'.

Temes:

Obituaris