CRÍTICA DE CINE
'Assassin's creed': deliberadament lletja, confusa i fosca
La relació entre el cine i els videojocs ha avançat en els últims anys entre els èxits narratius i l'estètica submisa: 'Assassin's creed' ni suma ni resta
Assassin's creed ★★
Direcció: Justin KurzelAmb: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Ariane Labed, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte RamplingTítol original: 'Assassin's creed'Països: França / Gran Bretanya / Estats UnitsDurada: 108 minutsAny: 2016Gènere: AccióEstrena: 23 de desembre del 2016
La relació entre el cine i els videojocs ha avançat els últims anys entre els èxits narratius i l’estètica submisa. 'Assassin’s creed' ni suma ni resta. Participa en molts dels elements habituals en la translació entre els dos llenguatges: és deliberadament lletja, confusa i fosca, no en el sentit dramàtic de la paraula sinó pel que fa a la seva il·luminació, que un no sap si és tan en penombra per elecció plàstica o perquè així es dissimula l’evidència de la infografia. Vaja, que qualsevol videojoc resulta més lluminós que les corresponents i atribolades adaptacions a la pantalla gran.
Notícies relacionadesLes narratives del videojoc original han tingut lloc durant l’edat mitjana, les croades, la guerra de la independència nord-americana o la pirateria del segle XVIII. En el film, amb un desenllaç obert que augura, si els números a la taquilla donen prou joc, una ràpida continuació, es tracta de l’enfrontament en el segle XVII i el temps present entre la facció dels Assassins i l’orde dels Templers per dirimir una qüestió vital, la del lliure albir, encara que tot és tan confús al començament que un no sap ben bé qui és qui i què defensa.
L’única cosa positiva de la pel·lícula és la relació entre aquests dos temps a través de les lluites del personatge de Michael Fassbender (millor com a Magneto que com a assassí medieval, pel que fa a la carrera en el cine de gran producció de l’actor), que acaba exemplificant visualment la relació entre el jugador i el joc. Tota la resta és atropellada o reiterativa: els tres blocs d’acció neixen i moren igual, com a repeticions estèrils d’una mateixa idea.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Vaga convocada L’Estat negocia amb els sindicats que el nou operador de Rodalies “s’ubiqui dins del grup Renfe a tots els efectes”
- Els Agents Rurals investiguen el tiroteig d’un flamenc a les Planes d'Hostoles i en busquen els responsables
- Tarragona tindrà 34 grups més de Formació Professional el curs vinent
- FP dual Empresaris de turisme demanen més places d'FP dual a Tarragona per a "absorbir la demanda del sector"
- Efectes de la borrasca Un flamenc despistat apareix pels carrers de les Planes d'Hostoles