El Grup Zeta ven Ediciones B a Penguin Random House
L'acord ha sigut anunciat avui per Antonio Asensio Mosbah, president del Grup Zeta, i per Markus Dohle, CEO de Penguin Random House

fcasals37970162 asensio y dohle170407171400
El Grup Zeta ha arribat a un acord per a la venda de la seva unitat de llibres, Ediciones B, a Penguin Random House, editorial de publicacions generals d'àmbit mundial, pertanyent a Bertelsmann i Pearson. Ediciones B va ser creada el 1986 a Barcelona i agrupa els segells B, Bruguera, Vergara, Nova, B de Blok, B de Books, B de Bolsillo i B.cat. Compta amb filials en diversos països de Llatinoamèrica: l'Argentina, Xile, Colòmbia, Mèxic, l'Uruguai i Veneçuela, així com una participada als Estats Units. Les societats adquirides s'uniran a Penguin Random House Grupo Editorial a Espanya i l'Amèrica Llatina.
Està previst que l'operació es materialitzi definitivament en pròximes dates, una vegada s'hagi donat compliment als requisits jurídics i administratius encara pendents. Fins a la conclusió final d'aquest procés, Ediciones B i Penguin Random House seguiran treballant de manera independent i després de la formalització, Núria Cabutí Brull seguirà ocupant el càrrec de CEO directora general de la companyia, amb el suport de Román de Vicente, director general d'Ediciones B. La nova empresa editorial preveu publicar 2.000 títols anuals.
Antonio Asensio ha declarat que la venda d'Ediciones B permetrà concentrar l'estratègia del Grup Zeta a impulsar els principals actius periodístics que té, en uns moments en què es requereixen enormes esforços per abordar el procés de transformació digital dels mitjans de comunicació. “Ens hem d'adaptar --ha subratllat-- a les noves exigències socials de la informació, afrontant el repte de la digitalització de la premsa i mantenint i potenciant alhora la qualitat, el prestigi i el reconeixement de les nostres marques i capçaleres. És molt rellevant haver arribat a un acord amb Penguin Random House. És, sens dubte, una de les editorials més importants del món, que enfortirà encara més el formidable potencial d'Ediciones B, després de 31 anys de funcionament exitós. Ediciones B queda en les millors mans”, ha afegit.
Per la seva banda, Markus Dohle ha manifestat: “Amb l'adquisició dels respectats segells d'Ediciones B, ampliem i creixem encara més en els mercats de parla hispana, d'importància estratègica per a nosaltres, i seguim construint el nostre compromís de proporcionar als nostres autors els millors recursos editorials i l'abast més gran per als seus llibres”.
Notícies relacionades
El Grup Zeta, fundat el 1976 per Antonio Asensio Pizarro, és una de les companyies del sector de la comunicació més importants d'Espanya, amb una facturació al voltant dels 200 milions d'euros i amb una plantilla d'uns 1.300 empleats. Compta amb una unitat de premsa diària, amb sis diaris d'informació general i dos d'esportius, amb 1,2 milions de lectors; una unitat de revistes, amb 15 capçaleres en diferents segments i 1,7 milions de lectors; més de 50 publicacions 'on' i 'off' dirigides a sectors molt diversos; tres plantes d'impressió; una agència exclusivista de publicitat; i una unitat de digital amb 15,3 milions d'usuaris únics.
Penguin Random House Grup Zeta Indústria editorial Ediciones B Antonio Asensio Mosbah Empreses
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump