HISTORIETA RESCATADA
Spiderman es va enfrontar als abusos de Weinstein... fa 16 anys
'Monstres de Hollywood', una aventura publicada el 2002 per Marvel, oblidada i ara recuperada a Espanya, s'avançava a la denúncia dels assetjaments del productor
A Hollywood, era un secret de domini públic. En públic, no obstant, imperava la llei del silenci sobre l'assetjament sexual a què el poderós productor Harvey WeinsteinHarvey Weinstein, utilitzant la seva posició en la indústria cinematogràfica, sotmetia les actrius. Però 15 anys abans que The New York Times The New York Timesinvestigués el cas i el fes públic l'octubre passat, un còmic publicat per Marvel el 2002 ja es va avançar en la denúncia del cas. Es tractava de Spiderman. Monstres de Hollywood, una sèrie de set números que va passar desapercebuda però que, sense fer servir el nom real del productor, sí que mostrava una situació paral·lela d'abusos i poder per part de dos germans empresaris del cine molt semblants als Weinstein. Obra del guionista Ron Zimmerman i els dibuixants Al Rio i John McCrea, ara el rescata a Espanya l'editorial Panini.

En la sèrie, de títol original Get Kraven, Spiderman hi surt molt poc (és un secundari, poc més que un reclam), cosa que podria haver contribuït a l'oblit del còmic. El verdader protagonista és Al (Alyosha Kravinoff), fill de Kraven (un dels malvats de l'heroi aràcnid), que renega del món dels dolents i arriba a Hollywood. Allà es troba amb els corruptes i depravats germans Joseph i Harold Rothstein. Aquests, poderosos empresaris de la indústria del cine, són el mirall físic i amoral dels també germans Bob i Harvey Weinstein, que per aquella època encara dirigien l'estudi Miramax, abans de fundar la Weinstein Company.

Vinyeta de 'Spiderman. Monstres de Hollywood' /
A Monstres de Hollywood, la víctima dels Rothstein, grassos i repugnants consumidors de fast food, és la jove aspirant a actriu Timber Hughes, nòvia de l'heroi Al.
Notícies relacionadesDes que a l'octubre The New York Times va denunciar els repetits abusos de Weinstein no para de créixer la cascada de denúncies de dones víctimes a qui va fer xantatge oferint-los papers a canvi dels seus favors o amenaçant-les amb enfonsar les seves carreres si no cedien als seus capritxos. Entre elles, Salma Hayek, Léa Seydoux, Angelina Jolie, Mira Sorvino, Uma Thurman. La campanya #metoo #metoo(Jo també) segueix sumant noms de dones arreu del món que ja no temen denunciar que han patit agressions sexuals.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- Joia arquitectònica La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa