Peter Weir rebrà el Gran Premi Honorífic del festival de Sitges

jgarcia14719089 madrid 10 12 2010  icult esta ma ana se ha presentado la pel180606124518

jgarcia14719089 madrid 10 12 2010 icult esta ma ana se ha presentado la pel180606124518

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Peter Weir, nom capital del cinema de gènere australià i autor de pel·lícules tan populars (alhora que personals) com ‘L’únic testimoni’, ‘El show de Truman’ i ‘Master and Commander’, recollirà el Gran Premi Honorífic de Sitges en la 51a edició del festival, que se celebrarà del 4 al 14 d’octubre.

Així ho ha anunciat Ángel Sala, director del festival, en una roda de premsa en què s’ha revelat el cartell per a aquest any, protagonitzat pel monòlit de ‘2001: Una odissea de l’espai’. Fa només unes setmanes feia mig segle de l’estrena del clàssic de Stanley Kubrick, pilar (fosc, petri) de la ciència-ficció. 

Altres noms amb premi a Sitges 2018 seran Pam Grier (Màquina del Temps), heroïna de la ‘blaxploitation’ dels 70 (‘Foxy Brown’, ‘Sheba Shayne’) que Tarantino va recuperar als 90 per a ‘Jackie Brown’; l’actriu fetitxe del fantàstic estatal Helga Liné (premi Nosferatu), recordada pels seus papers a ‘Pánico en el Transiberiano’ o ‘El espanto surge de la tumba’, i la icona pop Traci Lords (Maria Honorífica), antiga estrella porno passada al cinema relativament convencional a càrrec de Roger Corman i John Waters.

Primers títols

Notícies relacionades

Però si esteu llegint aquestes línies segurament serà per saber quines pel·lícules podran veure’s al festival. Ja se n’han confirmat unes quantes, majoritàriament, que ve de gust veure. En l’avançament apareix tot el més fantàstic (en tots els sentits) de Canes el 2018: la nova pel·lícula de David Robert Mitchell (‘It follows’), el ‘thriller’ paranoide ‘Under the Silver Lake’; més ‘noir’ actualitzat amb ‘Burning’, de Lee Chang-Dong, basada en un relat de Haruki Murakami; la segons sembla fascinant ‘Lazzaro felice’, de la italiana Alice Rohrwacher, premi ‘ex aequo’ al millor guió a Canes, o, com no podia ser de cap altra manera, les últimes provocacions de Lars von Trier (‘The house that Jack built’, amb Matt Dillon com a assassí en sèrie reflex del mateix cineasta) i Gaspar Noé (‘Climax’, o el que faria el director d’‘Irreversible’ si li passessin una seqüela de ‘Step up’).

També hi ha confirmades ‘Mandy’, de Panos Cosmatos, homenatge al cinema d’acció i terror dels 80 amb un Nicolas Cage deixat anar (és a dir, en la seva línia); ‘Piercing’, nova proposta de Nicolas Pesce, director de la magistral ‘The eyes of my mother’, amb Laia Costa en el repartiment; ‘Ghostland’, de Pascal Laugier, el director del ‘Martyrs’ original, i ‘Summer of 84’, del trio de directors (RKSS) darrere de ‘Turbo Kid’. Totes, firmes que són o comencen a ser habituals a Sitges, festival fidel a una idea del cinema com a esgarrifança. Pel terror, el suspens i el sacsejada estètica.