EL TEATRE QUE ARRIBA

Duel de dives, al Teatre Akadèmia

Isabella Rossellini, Carme Elias y Vicky Peña protagonitzen la temporada de la sala del'Eixample

isabella-2

isabella-2

2
Es llegeix en minuts

Vicky Peña i Carme Elias es posaran a la pell de Bette Davis i Joan Crawford en una obra que imagina un intercanvi de cartes entre aquestes dues estrelles quan van coincidir en el rodatge de ‘¿Què se n’ha fet, de Baby Jane?’ (1962), al Teatre Akadèmia, del 27 de febrer al 31 de març. La peça, amb el títol  'Què va passar amb Bette Davis i Joan Crawford?', és una producció pròpia del centre i comptarà amb la direcció de Guido Torlonia. Serà la primera vegada que les dues actrius catalanes treballin juntes, a excepció d’una petita peça al principi de la seva carrera. Les quatre dives, les dues reals i les dues ja desaparegudes, no seran les úniques que trepitgin l’escenari del petit teatre de l’Eixample, aquesta temporada repetirà Isabella Rossellini amb el seu monòleg animal ‘Link Link Circus’, del 6 al 9 d’octubre.  

Una producció pròpia, ‘Què va passar amb Bette Davis i Joan Crawford?’, i 5 coproduccions (com la de Rossellini), a més de 3 produccions externes, un festival de música contemporània i una nova col·laboració amb el festival Grec. Aquest és el programa del Teatre Akadèmia que es posarà en marxa el 14 de setembre amb ‘Sarab’, de la companyia A3, una peça que situa l’acció a Marràqueix i parla de tres tres generacions de dones que hereten malentesos sobre l’amor i lleialtats afectives. “Una polifonia de veus generacionals”, afirma el dramaturg Albert Tola. 

Adaptació de clàssics

La companyia Projecte Ingenu mostrarà, del 19 d’octubre al 25 de novembre, ‘Infaust’, “una adaptació molt adaptada de ‘Faust’” de Goethe, segons el parer del seu director Marc Chornet. Ara és fàcil fer totes aquelles coses per a les quals Fausto necessitava la mediació del dimoni, ha explicat el director: “Tot aquest món de desig absolut, impulsiu i immediat està a l’abast de tots i cada vegada que acceptem les condicions sense llegir o passem la targeta sense posar el pin, estem venent un trosset de la nostra ànima”. 

La reflexió sobre els abusos sexuals i el masclisme arribarà el 17 d’abril de la mà de ‘Bomber(s)’ de Jean-Benoit Patricot, una peça inspirada en fets reals i protagonitzada per una dona que comença a qüestionar les agressions a què la sotmet la seva parella i els seus amics: “És la història d’una noia que aprèn a dir que no”, segons el seu director  Jordi Vilà.

Notícies relacionades

Entre el 12 de desembre i el 13 de gener Akadèmia recuperarà la ‘Nit de reis’ d’Els Pirates Teatre, una “gran comèdia amb la crueltat com a fil conductor” de William Shakespeare, que la companyia va estrenar fa quatre anys, ha explicat el director i dramaturg Adrià Aubert. I entre el 23 de gener i el 17 de febrer podrà veure’s per primera vegada a Catalunya l’obra ‘Deliri a dos’ d’Eugène Ionesco, un clàssic del teatre de l’absurd que posa en escena a una parella que viu a les seves closques i que es veu envaïda per un element exterior que entra acceleradament al seu món.

Moreno Bernardi tornarà a l’Akadèmia amb una nova versió de la seva obra ‘La Diversa’, amb textos d’Alda Merini, que ja va representar a la sala fa dos anys i que retorna amb una versió a una veu. Mentre que Lara Díez, guanyadora del premi que cada any atorga la sala de teatre, presentarà a final de temporada un espectacle “que encara s’està escrivint”, que “tractarà dels racons de les relacions humanes esmicolades”.