TROBADA DE DOS MONS
Breakdance a ritme de Mozart
L'espectacle 'Breakin Mozart' recala per primera vegada a Espanya del 4 al 7 d'octubre a la sala Barts

jgarcia45316114 icult breakin mozart181003195011
La dansa urbana ja no només és al carrer i, aquesta vegada, puja a l’escenari per ballar al ritme de la música clàssica de Mozart. Aquest és el repte al que s’enfronten el reconegut grup de breakdance alemany DDC –guardonat en dues ocasions amb l’European Dance Award– i el director d’òpera Christoph Hagel, que van estrenar la seva arriscada proposta al Festival de Mozart de Würzburg el 2013 i van obtenir un reconeixement unànime per part de la crítica. Després del primer assaig van veure que aquest espectacle tenia futur i, amb més de 200 funcions en el Wintergarden de Berlín i després de formar part de la programació de teatres a Stuttgart i en la Filharmònica de Gasteig a Munic, han iniciat una gira mundial per donar a conèixer el seu singular estil.
L’espectacle Breakin’ Mozart arriba per primera vegada a Espanya del 4 al 7 d’octubre a la sala Barts, per demostrar que dos llenguatges universals però suposadament antagònics poden entendre’s a la perfecció. “La música clàssica, tradicionalment associada a ambients íntims i elitistes, aportarà el ritme a un espectacle interpretat majoritàriament per ballarins de dansa urbana”, apunta la directora de la Barts, Sívila Berna. “Si tot es troba en un procés de canvi constant, l’art és precisament un dels llocs que ofereix més possibilitats per crear noves fórmules i aquí sempre intentem ampliar les propostes, més enllà dels artistes consolidats”, afegeix.
Notícies relacionadesEl director d’òpera berlinès interpretarà per primera vegada a Mozart a través de versions orquestrals i afegint-li arranjaments moderns de hip-hop o tocs de techno, funky i rock. ¡Un repte majúscul! “Escoltar el director Christoph Hagel interpretant Mozart i, alhora, disfrutar amb les increïbles coreografies i acrobàcies que executen els ballarins de la companyia és un luxe”, sentència Berna.
A més, la soprano americana Darlene Ann Dobisch acompanyarà els artistes en les seves funcions per posar veu a la Reina de la Nit de ‘La flauta màgica’. “Tot i que és evident que la música clàssica i el breakdance tenen el seu públic, aquesta proposta pot ser interessant per a tots dos”. Un cita imperdible tant per als amants d’un gènere com de l’altre, però sobretot per a qui els agrada anar més enllà del convencional i defensen la necessitat de reinventar-se i apostar al món de l’art.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat
- Guardó El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi al president de Prensa Ibérica, Javier Moll
- En les comissions El Parlament blinda la participació telemàtica dels diputats pendents de l’amnistia
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial