CRÒNICA DE CONCERT
Albert Pla, subtilment terrorífic
El músic i actor aprofundeix en les inquietuds més íntimes i alhora universals a 'Miedo', a la sala Barts

zentauroepp45426370 icult181017125042 /
Ja fa un temps que els recitals de guitarra i butaca no semblen ser suficient perquè Albert Pla ens expliqui tot el que desitja, i després de successives incursions en el muntatge musicoteatral, ‘Miedo’ és un dels seus èxits més grans. Amb cançons subtils i inquietants, una substanciosa posada en escena per part de Nueveojos i Mondongo, i la seva solitària i definitiva presència, centrant les mirades en un espectacle que omple aquesta setmana d’intrigues i, és clar que sí, terrors íntims la sala Barts.
Pla és el subministrador de titulars estridents però també el tipus capaç de fer observacions tan subtils com que la retòrica del ‘nosaltres’ pot acabar sent un automatisme impersonal. ‘Miedo’, dirigida per Pepe Miravete, s’acull a aquesta idea i vol expressar inquietuds tan singulars que, per això mateix, poden interpel·lar a d’altres. No totes ho són tant, però Pla les expressa d’una manera que traspassa la capa del genèric per endinsar-nos en una caverna plena d’espectres antics i recòndits, com aquests fantasmes “que diuen coses dolentes” en una de les cançons, ‘A por mí’.
Delicadesa i 'gore'
Sí, a ‘Miedo’ hi ha músiques seves i de Raül Fernández, Refree, que recuperen el cantautor d’interioritats, ara una mica perverses, a través de títols explícits com ‘Muñeca’, ‘Circo o ‘Ratón’, en les quals subjectes de l’imaginari infantil cobren formes amenaçadores. Les escenes estan enriquides per un imponent muntatge de vídeo que dona profunditat i matisos a cada història, si bé l’ànima de ‘Miedo’ l’encarna el mateix Pla. Seu és el do per transmetre des dels remordiments més amagats fins a la brutalitat més descarnada, amb aquest tiberi 'gore’ final en l’alegre són de la cançó 'Muerto’, exorcitzant la seva mateixa autodestrucció.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Més parlants, menys ús habitual, més bilingüisme: la salut del català, en nou gràfics