PREMIS BUTACA
El públic tria 'Sopa de pollastre amb ordi' com a millor muntatge teatral
'A.K.A.-Also known as' triomfa amb quatre premis, entre d'altres el de millor actor per a Albert Salazar, a la gala organitzada a Sant Cugat
Els premis teatrals Butaca han destacat ‘Sopa de pollastre amb ordi’, del dramaturg anglès Arnold Wesker i dirigida per Ferran Utzet, com a millor muntatge teatral de l’última temporada. Aquesta producció de La Perla 29 que es va veure a la Biblioteca de Catalunya va comptar amb un gran repartiment, amb Màrcia Cisteró, Pol López, Lluís Villanueva, Maria Rodríguez, Josep Sobrevals, Ricard Farré i Míriam Alamany. L’obra, que repassava l’evolució ideològica d’una família obrera des de mitjans del segle XX, s’ha emportat també el premi al so, de Damien Bazin. “Per a mi és un premi a la valentia de trencar una sèrie de codis artístics i a la connexió tan màgica que es va establir amb el públic. En el moment polític que ens trobem aquesta obra impacta a nivell profund”, va dir a El Periódico el seu director. Estava eufòric després d’una gala celebrada al Teatre Auditori de Sant Cugat, on s’ha reivindicat la presència de més dones en les arts escèniques, la democràcia i la llibertat dels presos polítics.
Els premis Butaca, elegits per votació popular, han enaltit també el muntatge de petit format ‘A.K.A.-Also know as', obra unipersonal sobre un adolescent protagonitzada per Albert Salazar. Aquesta producció de la Sala Flyhard, que al desembre arribarà al Teatre Lliure, va vèncer en les quatre categories a què optava: muntatge de petit format, actor principal, direcció i text. Montse Rodríguez, la seva directora, i Daniel Meyer, l’autor del text, no s’ho creien cada vegada que el títol de l’obra era anunciada pels presentadors de la gala.
Més acostumada als premis però no per això menys contenta va estar Clara Segura, la popular actriu protagonista de ‘Nit i dia’, que es va alçar com a millor intèrpret femenina per ‘Les noies de Mossbank Road’, que aquesta temporada torna a La Villarroel.
Els Butaca per a actor i actriu de repartiment van ser per a Oriol Pla, que va brodar el seu paper del babau Mick a ‘La calavera de Connemara’, que va dirigir Iván Morales, i per a Laura Conejero, estel·lar en el seu rol d’interessada Lady Bracknell a ‘La importancia de ser Frank’.El muntatge de David Selvas, que després del TNC es va traslladar al Poliorama, també va guanyar dos premis: el de composició musical, per a Paula Jornet, i el de vestuari, per a Maria Armengol.
Èxit de 'Cabaret’
El mateix quòrum del públic amb ‘A.K.A.’ en teatre de petit format es va repetir en la categoria de musical. ‘Cabaret’ va ser la gran vencedora amb els premis de muntatge, actor i actriu, per a Ivan Labanda, actualment a la cartellera amb ‘La jaula de las locas’ a Tívoli, i Elena Gadel, respectivament.
Notícies relacionadesEn dansa, on hi havia propostes molt diferents, es va imposar ‘A vore’, aquest encreuament entre tradició i modernitat sorgit de la unió de Carme Balagué i Sonia Gómez. I ‘La nena dels pardals’, de Teatre al Detall, va ser premiat com a millor espectacle per al públic familiar.
'Temps salvatge', l’última obra de Josep Maria Miró estrenada al TNC, partia com a favorita amb vuit nominacions i es va quedar amb dos: el premi d’escenografia per a Lluc Castells i el de disseny de llums per a Ignasi Camprodon.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Setmana Santa ¿Quins centres comercials obren avui Dilluns de Pasqua a Barcelona i Catalunya?
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Nadal, Duplantis, Biles i Lamine triomfen en els Laureus
- el futur de la banqueta ‘MERENGUE’ El Leverkusen confirma que Xabi Alonso pot anar al Madrid
- Una altra derrota a Montilivi El Betis empeny el Girona al caire del precipici
- Llorenç Serra Ferrer: "Si jo fos el Barça, no em fiaria d’aquest Mallorca. És un equip molt sòlid"
- Apunt Aneu al cine