CRÍTICA DE CINE
'Los fantasmas de Ismael': conflicte d'identitat
La pel·lícula d'Arnaud Desplechin oscil·la entre el present i el passat, entre l'autoparòdia i la més absoluta serietat, i entre els clixés de la comèdia romàntica i els del cine d'espies
Retrat d’un cineasta enfrontat a un embolic de crisis professionals i personals –un estrany triangle amorós entre elles–, la nova pel·lícula del francèsArnaud Desplechinté un problema essencial: no té ni idea de quina pel·lícula vol ser. El relat va oscil·lant entre el present i el passat, entre l’autoparòdia i la més absoluta serietat, i entre els clixés de la comèdia romàntica i els del cine d’espies, apilant en el procés girs argumentals, filigranes visuals i subtrames que mai arriben a convergir. I la histriònica energia amb què fa totes aquestes coses no només no amaga la falta de lògica i de veritat emocional, sinó que en última instància l’emfatitza.
Los fantasmas de Ismael ★★
Direcció: Arnaud Desplechin
Repartiment: Mathieu Amalric, Charlotte Gainsbourg, Marion Cotillard, Louis Garrel
Títol original: 'Les fantômes d’Ismaël'
País: França
Durada: 114 minuts
Any: 2017
Gènere: Drama
Estrena: 30 de novembre del 2018
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia