CRÒNICA DE TEATRE
'This is real love', l'algoritme de l'amor
El Col·lectiu VVAA es llança a retratar les relacions sentimentals en l'era de l'egolatria digital a la sala Beckett

tirl-imatge-escena-2--a-cludia-serrahima
¿Quin reflex de l’amor ens torna una societat mercantilitzada i espectacularitzada? La pregunta no és cap bagatel·la, i se la formula el jove Col·lectiu VVAA en el seu últim espectacle, 'This is real love', a la Sala Beckett fins al 10 de març. La seva joventut tampoc és un detall menor, perquè en la seva gosadia i pràctica crítica van a l’essència dels tics i TOCs contemporanis, acoblen amb frescor sentiments i algoritmes, egos i 'likes', i ens adverteixen des del púlpit de la no tan curiosa similitud entre matrimoni i patrimoni.
Alerta, la travessia requereix instruccions. A l’accedir a la blancor asèptica de l’espai dissenyat per Marc Salicrú descobrim que no hi ha butaques, que el públic circula i actua –mòbil en mà– com a massa no sempre crítica. I tranquils, que no es tracta d’una d’aquestes marcianades pensades per a museus –tot i que es busqui l’ancoratge en mestres de la ‘performance’ com Marina Abramović i Ulay–, aquí també hi ha història d’amor, la d’Elena Martín i Max Grosse Majench, protagonistes i exparella, segons ens expliquen, que han decidit regalar al públic l’espectacle de la seva ruptura.
Notícies relacionadesPersona-personatge, punt de fuga principal d’una espiral de materials en la qual giren sense complexos la retòrica nímia de les TED Talks –Sofia Gallarate com a xarlatana suprema– amb la pornografia emocional del ‘reallity’ disfressat de concurs televisiu. La música en directe esquinça el ventall des del trap i reggaeton fins al pop més ‘triunfito’. Encara queda lloc per embafar-se de metafísica astral, i per a coreografies ritualitzades per una secta 'new age', pregàries a la santíssima trinitat dels nostres dies: ego, amor i capital.
Sotmetre la dispersió
Entrar o sortir. Deixar-se portar per una de les posades en escena més audaces que veurem aquesta temporada o marxar aclaparat entre artilleria pomposa i alguns quadros massa estirats. La primera, sens dubte. Entre altres virtuts s’aconsegueix sotmetre la dispersió d’aquest món binari i veloç retratat –tesi, amor-mercaderia– i s’agraeix no sentir tant aquest ‘déjà vu’ que sovint afligeix cert teatre que es vol innovador. Es llegeix una línia pròpia que s’intuïa a ‘Like si lloras’ i que despuntava en Pool (no water), la unió de VVAA amb els Íntims de Lleida. Oxigen. Que l’hi diguin a aquest públic majoritàriament jove que s’ha declarat proscrit de les sales i que no té problemes per omplir la Beckett. Hi ha futur.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit