CRÍTICA DE CINE
'Noche de bodas': Tex Avery, regat de sang
Amb grans dosis d'enginy visual i l'alegre anarquia d'un 'cartoon', el film funciona com un encreuament entre la comèdia 'slapstick' i el cine 'slasher' dels 80
Noche de bodas ★★★★
Direcció: Tyler Gillett i Matt Bettinelli-Olpin
Repartiment: Samara Weaving, Mark O’Brien, Adam Brody, Andie MacDowell
Títol original: ‘Ready or not’
Països: Canadà / Estats Units
Durada: 95 minuts
Any: 2019
Gènere: Comèdia / Terror
Estrena: 11 d’octubre del 2019
Fa dècades que la cultura pop fantasieja sobre la possibilitat que, una vegada avorrits de caçar animals, els rics i els aristòcrates es posin a caçar éssers humans. Per reincidir en aquesta idea ‘Noche de bodas’ s’infiltra en el clan Le Domas, hereus d’un imperi de jocs de taula que són proclius a rituals del tot grotescos i que, al principi de la pel·lícula, estan a punt d’admetre en el seu si un nou membre, per desmembrar-lo just després. Encara vestida de núvia, en concret, la Grace (Samara Weaving) es veu obligada a participar en una versió macabra del joc de l’amagatall en la qual ella és la presa i els seus nous parents polítics estan armats amb pistoles, ballestes i destrals.
Notícies relacionadesCom és habitual en el cine de terror, doncs, ‘Noche de bodas’ equipara el subtext i el text i converteix la fortuna econòmica en un pacte literal amb el mal. Dit això, el cert és que els directors, Tyler Gillett i Matt Bettinelli-Olpin, no tenen res original o mínimament profund a dir sobre la depravació moral que comporten els diners. Prefereixen agafar aquesta idea i regar-la generosament de sang. I, en el procés, afegeixen interès a la cacera de dues maneres: d’una banda, aquí la víctima és massa càustica i resolutiva per exercir de xai sacrificat; de l’altra, els seus perseguidors són absolutament incompetents.
Gairebé cap d’aquests personatges arriba a ser desenvolupat més enllà de la seva imatge inicial, però per compensar les seves limitacions narratives ‘Nohce de bodas’ exhibeix grans dosis d’enginy visual i l’alegre anarquia d’un ‘cartoon’ de Tex Avery; bàsicament funciona com un encreuament entre la comèdia ‘slapstick’ i el cine ‘slasher’ dels 80, en el qual el ‘gore’ funciona com a rematada dels acudits. En tot cas, la pel·lícula en última instància es pren el geni prou seriosament per no faltar-li al respecte i alhora entén que bona part del seu atractiu es troba en el seu absurd i la seva ridiculesa.
- Enologia Així és el vi espanyol que ha arrasat als 'Masters of Wine' europeus
- Previsió meteorològica El Meteocat avisa: canvi a la vista a Catalunya
- Junts frustra la moció de censura contra Orriols a Ripoll
- Zelenski suspèn la seva reunió amb Rubio a Riad en senyal de protesta
- La ketamina s'erigeix en la droga preferent dels 'narcos': les confiscacions creixen més del 400% en un any
- Viatge oficial a la UE Illa reivindica des de Brussel·les que el català sigui oficial i un front democràtic contra Trump
- Operació rescat Sergi Pàmies: «La novel·la és monògama i el conte, polígam, gairebé promiscu. O també és monògam, només que encara no se n’ha assabentat»
- Enquesta del Govern i de l’Idescat El català guanya parlants, però retrocedeix com a llengua «habitual» i d’«identificació» a Catalunya
- Mobilitat sostenible El Govern assumeix el bitllet amb tarifa plana de 20 euros a partir de l’1 de juliol
- Operació Catalunya El Suprem confirma la condemna de l’ex número dos de la Policia per introduir un ‘pendrive’ d’origen dubtós en el cas Pujol