NEBOT DEL DESAPAREGUT CLARENCE
Jake Clemons: «Bruce va marcar la meva identitat com a músic»
El saxofonista de l'E Street Band actua a Biquini amb la seva banda per presentar el seu segon disc en solitari, 'Eyes on the horizon'

zentauroepp50612370 icult jake clemons191027190151
Jake Clemons va col·locar la música al centre de la seva vida després de veure el seu oncle, Clarence Clemons, actuant amb l’E Street Band al ‘Tunnel of love express tour’, de 1988. Tenia llavors vuit anys i aquell espectacle que transcendia la música mateixa i invocava valors elevats li va deixar una empremta duradora. «Bruce Springsteen va marcar la meva identitat com a músic», raona Jake, que ara, en el seu segon disc en solitari, ‘Eyes on the horizon’, que presenta aquest dilluns a Biquini, hereta alguna cosa d’aquella noció de rock’n’roll com «una expressió destinada a treure el millor de les persones».
Després de la mort del seu oncle, el 2011, Jake va ocupar la seva plaça com a saxofonista de l’E Street Band. Un rol delicat que assumeix «amb extrem agraïment cap a Bruce» i sabent que cada buf del saxo evoca el Big Man, particularment en peces com ‘Tenth avenue freeze-out’ («un moment salvatge de cada concert») o ‘Jungleland’. Clarence no va ser només el seu oncle, també virtualment, un amic, un germà i algú que em va deixar empremta per sempre.
Rock de banda sonora
Però Jake Clemons ha anat elaborant una carrera en solitari paral·lela al seu vincle amb Springsteen:dos epés i dos àlbums. Si els discos de Clarence es decantaven pel soul, el funk i el rhythm’n’blues, Jake bascula entre el rock i cert intimisme atmosfèric. «Soc un músic molt visual i el que faig té molt de banda sonora», explica. Aquí ha comptat amb còmplices com Eddie Kramer (productor de relíquies de Jimi Hendrix i Led Zeppelin) a les mescles, així com la guitarra de Tom Morello (Rage Against the Machine).
Notícies relacionadesPerò ‘Eyes on the horizon’ es mesura també pel calat dels seus textos. «Tot el disc, des del principi fins al final, expressa un reconeixement dels problemes que afecten el món actual», remarca. Començant pel seu propi país: allà hi ha aquesta versió de ‘Democracy’, de Cohen. ¿La democràcia no ha arribat als Estats Units, com suggereix la lletra? «En certs sentits, així és. Ens hem oblidat què significa», estima. A ‘When the sun goes down’ reflexa «la relació frustrant dels Estats Units amb les seves fronteres» a partir de la pobra reacció després de l’huracà María, que va patir Puerto Rico. «Vam poder sentir els seus crits demanant ajuda i hi va haver una gran desconnexió amb el que passava allà i en altres països llatinoamericans, que són els nostres germans».
I mentre gira pel seu compte, Jake Clemons espera la probable trucada de Bruce Springsteen per enrolar-se en la seva prevista gira del 2020. Però poc podem treure en clar de la seva boca. «Imagino que hi haurà disc i ‘tour’, però no sé més. Pot anunciar-se en qualsevol moment. Veurem què passa».
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Per unanimitat Catalunya eximeix escoles i centres esportius de complir els límits de soroll fins a la nit
- Consellera del Govern L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"