CRÒNICA
Glen Hansard, viatge purificador al Palau
El cantautor irlandès va desplegar el seu repertori amb fons místic, assentat en el seu recent 'This wild willing', i va citar Woody Guthrie i Leonard Cohen

zentauroepp50665748 barcelona 30 10 2019 concierto de glen hansard en el palau 191031191119 /
Glen Hansard és d’aquests artistes que fan d’un concert alguna cosa més que això: cantant des de molt dins eleva la mirada cap a un horitzó existencial, buscant una experiència de comunió amb el públic. El seu concert d’aquest dimecres al Palau, dins del Festival Mil·lenni, va venir a ser una consagració de les seves arts a Barcelona, aquella ciutat als carrers de la qual va vagar i va cantar en la seva joventut.
Tal com va explicar, no era la primera vegada que ‘actuava’ al Palau, ja que en la seva primera estada barcelonina va assistir a un concert a la sala amb peces de Beethoven a les quals, des de la seva butaca, va acompanyar espontàniament amb la pandereta (per a enuig dels assistents que l’envoltaven). No hauríem dit que Hansard tenia aquests rampells de gamberro, encara que sí que hi veiem un aventurer que, a més d’haver-se ventilat la ruta des d’Irlanda a Galícia en una barca de rems, porta la música amb arrels celtes a una altra dimensió, al contacte amb el rock, el Mediterrani oriental i una mica més enllà: fins a la mateixa òrbita planetària, com va insinuar a ‘The moon’.
Javier Mas acústic i elèctric
Notícies relacionadesHansard va presentar ‘This wild willing’ avançant amb sigil des de ‘Fool’s game’ i enfilant-se per les costes de ‘I’ll be you, be me’ valent-se d’instrumentacions delicades en un escenari en penombra. Al costat seu, set músics, oferint un singular diàleg del violí i el saxo, i amb un Javier Mas finíssim a la guitarra i imperial al llaüt en els espasmes de ‘The closing door’. És possible atribuir al repertori un excés de densitat i misticisme, si bé Hansard va modular el to incloent-hi càntics en solitari al piano i a la guitarra, desviant-se cap a un rock corpulent (‘Didn’t he ramble’, amb Mas a la guitarra elèctrica) i simpatitzant amb el blues en un ‘Way back in the way back when’ amb vista a Woody Guthrie i el seu ‘This land is your land’.
Hansard, portador de la memòria de l’emigració irlandesa i traient el cantautor tel·lúric que porta dins d’un ‘Her mercy’ fos amb ‘Bird on the wire’, de Leonard Cohen. Després de més de dues hores de concert, va cobrar forma el tiberi folk, tot i que, per acomiadar-se, va acudir a un estàndard espiritual, ‘Passing through’, que Cohen, entre d’altres, va fer seu, i que va culminar un concert amb fons d’experiència purificadora.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria