CRÍTICA DE CINE
'La verdad': duel d'estrelles
La primera pel·lícula de producció europea del japonès Hirokazu Koreeda s’ajusta a una modalitat bastant cultivada pel cine francès, la d’una reunió familiar en una casa, generalment d’estiu, al camp o a prop del mar, i els conflictes que emergeixen amb bastanta rapidesa entre tots els reunits. Després de les salutacions i afectes inicials, n’hi ha prou amb només una paraula o un gest perquè salti l’espoleta i les males experiències del passat ressorgeixin amb força.
No és una pel·lícula despersonalitzada, ja que el director de ‘Still walking’ i ‘Un assumpte de família’ imposa la seva pausa, però resulta una mica diferent de les que han convertit a Koreeda en un dels autors més prestigiats i també comercials del cine japonès de les dues últimes dècades.
Notícies relacionadesEl film és també una col·lisió entre estrelles franceses de dues generacions. Catherine Deneuve és la veterana i reconeguda actriu cinematogràfica –un personatge que sembla haver sigut escrit per a ella– que acaba de publicar les seves memòries. I Juliette Binoche és la seva filla, amb qui manté una relació distant, complicada per coses del passat. A la festa s’hi uneix Ethan Hawke, al paper del marit de Binoche.
Tot encaixa bé. ‘La verdad’ és una pel·lícula ben greixada, ben escrita, ben rodada i ben interpretada. Però per moments sembla que Koreeda hagi perdut el seu centre de gravetat. És una experiència interessant, però no una pel·lícula definitiva.
La verdad ★★★
Direcció: Hirokazu Koreeda
Repartiment: Catherine Denueve, Juliette Binoche, Ethan Hawke, Ludivine Sagnier
Títol original: 'La vérité'
País: França / Japó
Durada: 106 minuts
Any: 2019
Gènere: Drama
Estrena: 25 de desembre del 2019
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni