CRÒNICA
Ana Belén, 'Vida' a la talaia del Palau
La cantant va tancar gira al Festival Mil·lenni lluint la seva bona forma en un estilitzat recital que va combinar la seva obra de maduresa amb fites com 'A la sombra de un león' o 'Contamíname'

zentauroepp51531665 icult191230131743 /
Amb ‘Vida’ (2018), el seu primer disc de composicions inèdites en 11 anys, va reprendre Ana Belén la conversa amb un públic que ha crescut amb ella i que se sent reflectit en les seves cavil·lacions de maduresa i en la seva celebració d’una certa plenitud existencial. Obra, com sempre, d’aromes variades, amb introspecció, pinzellades socials i sacsejos llatins, que va acompanyar amb nous matisos les cançons de sempre aquest diumenge al Palau, nit de tancament de gira en el marc del Festival Mil·lenni.
‘Vida’, la cançó, firmada per Víctor Manuel, va obrir la nit deixant anar una mirada serena des de la talaia, però recordant allò que si deixes de pedalar caus de la bicicleta: «Mientras una se mueve, / la vida se hace más ancha», va acabar el tema, amb una Ana Belén desinteressada per retirar-se a les casernes d’hivern i alhora a punt per recordar d’on ve en ‘Yo también nací en el 53’. Al cap i a la fi, les velles causes continuen sent les d’avui, amb un renovat ímpetu si és possible, com va apuntar al presentar aquesta ‘Mujer valiente’ («que está aprendiendo a decir que no»), una peça composta per Rozalén, autora de nova planta que s’ha afegit a les seves fonts d’alimentació com en altres temps Pedro Guerra o Bebe.
Veu dominadora
Notícies relacionadesLa seva veu conserva el seu brillant timbre de sempre, consagrada a un equilibri d’emotivitat i perfeccionisme tècnic, dominadora de pauses dramàtiques i inflexions emfàtiques, elegant i amb el seu punt de distanciament. Les instrumentacions, dirigides des del teclat pel seu fill, David San José, van fluir d’una manera confortable, de vegades entre brises lleugeres(‘Las cuatro y diez’, traient ferro al relat iniciàticd’Aute) i desviant-se cap al jazz-blues (‘La salida no es por ahí’) i el swing: simpàtic però menor assalt a ‘Cómo pudiste hacerme esto a mí’, d’Alaska i Dinamarca. Entre les novetats van destacar la lluminositat tropicald’‘Esta vida es un regalo’, de Juan Mari Montes, i sengles troballes d’aquest talent semiocult anomenat Federico Lladó, mort el 2013.
L’anunciat «viatge emocional» va assolir les seves cotes més intenses de la mà de Sabina en ‘A la sombra de un león’ i ‘Peces de ciudad’, peces de buidament interpretatiu que van conduir al degoteig d’èxits com ‘Contamíname’, ‘El hombre del piano’, ‘Derroche’... I aquesta picada d’ullet al Chico Buarque juvenil amb ‘La banda’, una cançó que tot ho transforma al seu pas, suspenent angoixes i misèries, objectiu últim, entenem, d’aquesta Ana Belén que es vol lligada per sempre a l’art de l’escenari.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»