AL ROMEA
Clara Segura i Bruno Oro estrenen l'esbojarrada 'Cobertura'
Els actors es reuneixen de nou en una comèdia on ells sols interpreten una quinzena de personatges
L'obra, amb direcció de l'actriu i dramatúrgia de l'actor i Alejo Levis, és un homenatge al cine i una crítica a la dependència de les xarxes socials

zentauroepp51901182 icult bruno oro clara segura200126192704
Clara Segura i Bruno Oro, dos populars actors, estrenen aquest dijous al Romea ‘Cobertura’, una esbojarrada comèdia sobre l’amor i la dependència de les xarxes socials. L’obra és un homenatge al cine. Està ambientada en la sala on es presentarà una versió amb els últims avenços tecnològics d’un film estrenat 10 anys abans. El públic que acudeixi a veure ‘Cobertura’ se sentirà com en una nit d’estrena cada dia, a partir de dijous i fins al 15 de març. Però alguna cosa passa amb la cobertura i altera els plans. Tant el Guillermo (Bruno Oro), el director de la pel·lícula, com la Roxana (Clara Segura), l’actriu protagonista, han acudit a l’esdeveniment. Reviure aquella estrena els servirà per repassar una relació. «Ella s’ha adaptat als nous temps, s’ha apoderat i és molt activa i popular en les xarxes socials. Ell, en canvi, ha anat a menys», diu Segura. A part d’aquests rols, cada un interpreta uns set personatges secundaris en directe i altres tants en una pel·lícula que van rodar amb Alejo Levis, que va codirigir els muntatges ‘#LifeSpoiler’, ‘Inmortal’ i va realitzar el film ‘No quiero perderte nunca’. Ell ha sigut fonamental en aquesta obra, repartint-se el treball de dramatúrgia amb Oro i filmant les projeccions que acompanyen el muntatge. Segura s’ha encarregat de la direcció.
Com hem canviat
«D’una banda, la peça incideix en la nostra dependència de la tecnologia i serveix per reflexionar sobre com ha canviat la manera de relacionar-nos», diu Oro. «Avui dia estem més pendents del que diem a través del mòbil que de parlar amb qui tenim al costat. Els temps han canviat molt en poc temps. ¡Si sembla que l’analògic és ‘vintage’, gairebé art-déco!», exclama l’actriu que ha hagut de gravar els assajos per poder veure’s i corregir-se. És la part negativa de ser la directora, una cosa que no li importaria repetir.
Fa anys ella i Oro van protagonitzar la sèrie d’humor ‘Vinagre’, de la qual han ‘ressuscitat’ alguns personatges en aquest muntatge. «És interessant comprovar com el públic els reconeix. La sèrie ha funcionat molt en xarxes», expliquen. Feia set anys que no coincidien en escena, des de ‘La rosa tatuada’ en el TNC. «Ens havíem oblidat de com de bé ens ho passem quan assagem. Ens potenciem», afirmen.
Del clàssic al clown
Tots dos van coincidir en la Companyia Nacional de Teatre Clàssic fa 18 anys amb ‘El alcalde de Zalamea’ i han recorregut un llarg camí. Ella ha fet sèries tan populars com ‘Nit i dia’. Ell va participar en sèries com ‘El cor de la ciutat’ i en programes d’humor com ‘Polònia’ i ‘Crackòvia’. Ara estan disfrutant amb el seu retrobament professional. «M’havia oblidat de com de bé ens ho passem treballant junts. És que no parem de riure a la sala d’assajos i, si a la gent li passa igual al teatre, llavors és la bomba», diu Segura, encantada de la rebuda que han tingut en les funcions prèvies fora de Barcelona. «Em venia de gust tornar a fer alguna cosa tan estripada, perquè en el fons hi ha molt clown en el que fem».
En la vida real Segura, a diferència del seu personatge en ‘Cobertura’, no té cap interès per les xarxes socials. «¡Soc un desastre! La major part del temps porto el mòbil silenciat. Suposo que és una defensa perquè el trobo molt invasiu. Ja tinc uns horaris prou diferents com a actriu, així que quan estic amb els meus fills no em fixo en res més». Confessa que és a Twitter i a Instagram per motius professionals. «És una eina de treball». La promoció de ‘Cobertura’ s’ha fet per aquesta via.
Oro tampoc és gaire amic de les xarxes. «Per sort ja tinc una carrera; no necessito tenir seguidors com demanen avui dia a molts actors per poder accedir a càstings. Em sembla una cosa kafkiana», critica.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros