Concert massiu
Hatsune Miku, l'holograma que s'ha convertit en una estrella pop virtual
És una artista única que més enllà de la seva bellesa física o el seu atractiu visual, ha conquistat els seus seguidors sota el misteri de ser només una creació digital
hatsune-miku
Ho té tot. És jove, guapa, canta, balla, ha triomfat al seu Japó natal i, a sobre, no envelleix; però a Hatsune Miku, el personatge d’anime que avui s’ha presentat davant del seu públic barceloní en forma d’holograma, li falta alguna cosa, potser la vida, i no ha aconseguit omplir el recinte del Sant Jordi Club.
De totes maneres, s’ha de tenir en compte que Hatsune Miku és pionera al món de les dives virtuals i tot i així, ha aconseguit reunir 3.000 espectadors, això sí, en un espai amb capacitat per a moltes més, tot i que els seus organitzadors només havien tret 4.000 entrades a la venda «per raons tècniques».
El cas és que feia fred aquesta nit al Sant Jordi Club amb tan poca gent, malgrat la calidesa dels moviments de la cantant nipona i de l’energia que desprenien els espectadors més motivats. El concert ha començat com un espectacle normal, amb cues a l’exterior del Palau Sant Jordi, expectació i molts nervis.
Tot i que a la cua ja es percebien indicis que no tot era tan normal, perquè hi havia noies amb perruques blaves i moltes persones disfressades de col·legiala o de mariner. Una vegada dins, l’estil nipó i l’estètica pròpia del pop japonès ha continuat sent la tònica, de molt ‘mechandising’ i ordenades cues per a tot: comprar samarretes, deixar la jaqueta en vestuari o anar al lavabo.
Les regles del joc
Tot aparentment normal, excepte per un altre element inquietant: quatre ordinadors col·locats al final de la sala en els quals el públic podia entrar en els jocs que protagonitza Hatsune Miku.
Mentre de fons, una veu ha recordat diverses vegades al públic que si durant el concert volia encendre llumetes, res de mòbils ni encenedors, sinó que «per raons tècniques», havia d’utilitzar els bastons lluminosos homologats que es venen a l’entrada i que valen 30 euros, als que s’ha de sumar els 57 de l’entrada normal o els 170 euros de la vip.
Obedients, la immensa majoria dels presents han comprat els bastons i els han pogut encendre quan per fi, ha aparegut l’artista, 30 minuts tard, com totes les dives que es preïn, tant si són de carn i ossos com si són una projecció.
Tota una estrella pop
Les seves llarguíssimes cues blaves, els seus enormes ulls negres, les seves botes altes, la seva faldilleta prisada i la seva manera elegant i bufona de moure’s ha provocat un sospir col·lectiu d’admiració. Hatsune Miku és una adolescent creada per l’artista de manga Kei Garou que fa 13 anys que té 16 anys i mai perd l’energia i la vitalitat. Té altres virtuts, per exemple es canvia de roba en cada cançó sense necessitat de passar pel vestidor ni de trencar amb el ritme accelerat de la seva música.
Canta principalment en japonès i en anglès, amb una veu metàl·lica creada per ordinador gràcies, en part, a la tecnologia espanyola del Grup de Tecnologia Musical de la Universitat Pompeu Fabra.
Però també té cançons en espanyol, com ha demostrat avui davant d’un públic molt entregat al principi, que ha perdut l’interès a estones i l’ha tornat a recuperar quan han arribat els ‘hits’. Entre ells moltes adolescents i nenes, algunes de perfectament disfressades de Hatsune Miku, que han assajat les coreografies abans d’anar al concert.
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Shopping ¿Busques un smartwatch? Aquests són els millors amb descompte del Black Friday
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern