EQUIPAMENT CULTURAL

El Museu del Prado elabora un pressupost «de mínims» després de la caiguda del 70% dels seus ingressos propis

La institució es planteja un pla de desescalada en tres fases, l'última de les quals serà l'obertura al públic

zentauroepp45905839 barcelona  15 11 2018   icult   el director del museo del pr200428171728

zentauroepp45905839 barcelona 15 11 2018 icult el director del museo del pr200428171728 / JORDI COTRINA

2
Es llegeix en minuts

El director del Prado i el president del Reial Patronat, Miguel Falomir i Javier Solana, respectivament, han mostrat la seva «preocupació» per l’impacte econòmic de la crisi del coronavirus a la pinacoteca com a conseqüència d’una caiguda del 70% d’ingressos propis, cosa que els ha portat a fer «un pressupost de mínims».

Falomir i Solana han tingut una videoconferència amb els Reis –presidents d’honor del Patronat– per explicar les accions empreses per la pinacoteca davant de la crisi del Covid-19. Tots dos han coincidit en la dificultat per fer plans de futur, a causa de la «situació d’inviabilitat econòmica» que pateix actualment la institució, segons han explicat des de Casa Reial.

A més, des del Prado es plantegen un pla de desescalada en tres fases, l’última de les quals serà l’obertura del museu al públic, amb un règim d’obertura aforat. «Els que hem sigut capaços de gestionar molt bé l’abundància –amb un Bicentenari encara recent– tenim el repte de demostrar la capacitat de gestió des de l’escassetat», han assenyalat a Europa Press fonts del museu.

Durant el període d’aplicació de les mesures restrictives decretades per l’aprovació de l’estat d’alarma, Solana i Falomir han traslladat a Felipe i Letizia que el museu ha reforçat la seva activitat ‘online’ i ha engegat el programa d’activitats ‘El Prado contigo’.

Aquest programa té per objectiu mantenir la connexió amb tot el públic durant el temps que hagi de romandre tancat, així com tota l’activitat interna, per garantir que es puguin complir els eventuals calendaris previstos.

Activitat ‘online’ 

A més, s’ha preparat un pla d’activitats educatives ‘online’ i, a través de les xarxes, es podran visitar espais del museu poc coneguts, com les instal·lacions del Gabinet Tècnic, les cobertes o la sala de màquines.

Falomir ha detallat la iniciativa ‘#PradoContigo’ i ha explicat que, des del passat 12 de març, el museu no ha tancat les seves portes, sinó que s’ha mantingut obert a través del programa ‘online’ ‘#PradoContigo’ –a través de la website del Museu Nacional del Prado i els seus canals en xarxes socials (YouTube, Twitter, Facebook i Instagram), amb més de 18.000 obres-.

Notícies relacionades

A més, durant la conversa, Solana ha recordat que fa gairebé un any, el 30 d’abril de 2019, es va emetre la decisió del Jurat dels Premis Princesa d’Astúries que guardonava al Museu Nacional del Prado en la categoria de Comunicació i Humanitats.

El Museu Nacional del Prado és el més visitat a Espanya, amb prop de tres milions de visitants anuals a la seva seu central i 700.000 en les exposicions itinerants. El 59% són turistes estrangers, davant el 41% de residents espanyols.