QUÈ PODEU FER AVUI... A CASA
Les estrenes de cine de la setmana es passen a les plataformes digitals
Des d'avui pot veure's l'insòlit film brasiler 'Bacurau', premiat en els festivals de Canes i Sitges
Demà arribaran la italiana 'Noches mágicas' i dos drames espanyols: 'Parking' i 'La rusa'
bacurau-6
Els costums cinematogràfics estan canviant com a conseqüència de l’actual situació i els distribuïdors busquen noves fórmules per arribar als espectadors mentre els cines continuïn tancats. Com a conseqüència d’això, tot està en constant moviment, fins i tot el dia d’estrena, habitualment els divendres, però ja podem elaborar una llista de novetats de la setmana començant per la que avui arriba a les plataformes.
‘Bacurau’: entre la comèdia i el ‘western’
Es tracta de la brasilera Bacurau que oscil·la entre la comèdia, el drama social, el ‘western’ i fins el cine fantàstic i mai intueixes per on seguirà el relat. Potser per aquesta original barreja de gèneres va obtenir el premi del jurat a Canes i del millor director a Sitges, així com 13 guardons internacionals més.
En el repartiment destaquen Sonia Braga i Udo Kier. /
És una insòlita pel·lícula dirigida per Juliano Dornelles i Kleber Mendoça Filho (Doña Clara) i protagonitzada per actors desconeguts en el nostre país com Bárbara Colen (Doña Clara), Thomas Aquino i Silvero Pereira. En el repartiment figuren dues estrelles internacionals que interpreten papers secundaris com Sonia Braga El beso de la mujer araña, Un lugar llamado Milagro) i l’alemany Udo Kier (Historia de O, Blade).
La protagonista (de lila) torna per enterrar la seva àvia. /
El film segueix els passos d’una jove que torna al seu Bacurau natal, un poble allunyat de la brasilera Serra Verde, per assistir a l’enterrament de la seva àvia. Allà es retroba amb el seu pare, el mestre local, i amb els seus veïns, entre els quals es troba una excèntrica doctora. Estan mal proveïts i enfrontats a l’alcalde de la regió, que els menysprea. Els seus problemes s’agreujaran quan arriben fins allà uns mercenaris nord-americans amb violentes intencions.
Thomas Aquino és un dels homes del poble. /
De Cuerda a Tarantino
Arrenca com una comèdia de José Luis Cuerda o Berlanga sobre els pintorescos habitants del poble entre els quals es troben un avi que porta sempre la seva guitarra a sobre, la prostituta oficial, un fugitiu de la justícia i un pregoner modern que fa els seus anuncis amb un micro i un altaveu. També prenen unes pastilles que provoquen uns efectes al·lucinògens i tenen un museu sobre la seva història. No obstant, la segona part es converteix en un film gairebé d’acció molt violent en la línia de Sam Peckinpah o Quentin Tarantino.
La segona meitat de la pel·lícula és molt violenta. /
Té aires de ‘western’ i incorpora alguns elements gairebé fantàstics que han sigut atribuïts a influències del realisme màgic llatinoamericà. Un d’aquests és que el poble no apareix en els mapes, ni tan sols a Google Earth, es tracta d’una localitat fantasma. L’acció transcorre en un futur pròxim per donar-li un to de relat moral d’alerta ja que, en el fons, la trama versa sobre la dignitat i l’orgull dels habitants d’un poble oblidat. Pot descobrir-se a Movistar+, Filmin, Rakuten, Vodafone i Orange.
‘Noches mágicas’, el cine italià al descobert
Demà arriben la resta de títols començant per Noches mágicas, de l’italià Paolo Virzì (El capital humà, Boges d’alegria), protagonitzat per tres actors joves amb escassa experiència, Mauro Lamantia, Giovanni Toscano i Irene Vetere al costat del veterà Giancarlo Giannini i Ornella Muti en un breu paper. Pot veure’s a Movistar+ i Filmin.
Els protagonistes són tres joves i prometedors guionistes. /
L’acció està ambientada en l’any 1990, mentre se celebra el Mundial de Futbol. Tres joves guionistes que han sigut els finalistes d’un important premi són els principals sospitosos de la mort d’un llegendari productor. Són interrogats per la policia i expliquen les experiències que han viscut en els últims mesos. Són molt diferents entre si: un és tímid i molt intel·lectual, el seu company és extravertit i està obsessionat amb el sexe mentre que la noia pertany a una bona família i és molt dubitativa. Decideixen viure junts una temporada i anem veient com es van desenvolupant cada un dels seus projectes respectius.
Giancarlo Gianini, en una escena d’aquesta implacable sàtira cinèfila. /
És una sàtira implacable de la indústria del cine des de la mirada de tres nois innocents que somien triomfar en aquest món però corren el perill de ser devorats per aquest. Mostra un retrat decadent i desencisat on els guionistes són ancians que utilitzen els joves com negres i els productors s’arruïnen amb les pel·lícules premiades i recapten milions amb les dolentes. Hi ha múltiples referències a personalitats del cine italià de l’època tot i que gairebé sempre se’ls esmenta només pel nom, sense citar el cognom.
‘Parking’: un romanès a Còrdova
El cine espanyol també té el seu espai i així arriba demà a la plataforma Filmin, Parkuing, una coproducció amb Romania dirigida per Tudor Giurgiu i protagonitzada per Mihai Smarandache, dues actrius solvents premiades amb el Goya com Belén Cuesta (La trinchera infinita) i Ariadna Gil (Belle Epoque), un secundari de luxe dels que sempre broden el seu paper com Luis Bermejo (Magical girl) i la reaparició en un breu personatge de Manuel Bandera, el protagonista de Las cosas del querer, últimament més habitual de les sèries televisives.
Adrian vigila un concessionari automobilístic a Còrdova.
L’acció transcorre, com avança el títol, a l’aparcament a l’aire lliure d’un concessionari automobilístic als afores de Còrdova. Allà viu en una caravana el vigilant del solar, Adrian, un emigrant romanès que manté una cordial relació amb el propietari, un tipus que tampoc té on caure mort i més després d’haver-se separat de la seva dona per anar-se’n amb una altra dona. El jove li fa petits favors i parla bastant bé el castellà, que, assegura, ha après escoltant la ràdio.
La vida d’Adrian canvia al conèixer María (Belén Cuesta).
Un retrat de perdedors
La seva vida canvia quan, durant un viatge de feina a Astúries, coneix María, que és guitarrista d’un grup i queda fascinat per ella quan parlen dels seus somnis durant la nit de Sant Joan. Ell és un enamorat de la literatura i la poesia i està escrivint una obra sobre suïcides i María també descobreix algú molt diferent a tots els homes que havia conegut.
El film és un retrat d’un grup de perdedors molt en la línia de John Huston.
És un retrat d’un grapat de perdedors d’aquests que tant agradaven a John Huston, de bona gent amb mala sort que lluita per sortir del clot però cada vegada els resulta més difícil. Un drama realista sobre personatges amb qui resulta fàcil identificar-se i patir pel que els pugui ocórrer.
‘La rusa’: el poble dels mafiosos
Notícies relacionades
Finalment, La rusa (Amazon Prime Vídeo) és el debut del realitzador Aritz Ortiz i està protagonitzada per Monica Kowalska (Pullman), Xosé Nuñez i Manuel Larrea. Explica l’odissea d’un home que torna al seu poble natal, on descobreix que tot ha canviat. El seu millor amic ha venut el seu bar a uns mafiosos que atemoreixen els veïns. El protagonista se sentirà atret per una dona russa, parella del líder de la banda, i l’ajudarà a escapar-se de les grapes del seu cruel marit.
Monica Kowalska (’Pullman’) és ‘La rusa’. /
És un film de pressupost i metratge reduït, ja que dura menys d’una hora, amb aires de road movie i elements propis del ‘western’ en un paisatge decrèpit de l’Espanya profunda. Un grapat d’opcions per continuar estant al dia de les estrenes cinematogràfiques tot i que sigui en la nostra pantalla de casa.
La jove es veu obligada a fugir dels mafiosos. /
Estrenes de cine Cine Què fer a casa durant el coronavirus Què fer avui a Barcelona Ariadna Gil
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia