PALMARÈS I BALANÇ

'Faith' s'imposa en el DocsBarcelona de més èxit

Valentina Pedicini s'emporta el premi al millor documental amb la seva mirada a l'interior d'una secta de monjos guerrers

El festival ha passat dels 12.500 als 130.000 espectadors amb el seu salt a l''streaming'

zentauroepp53586440 icult faith freire200530184441

zentauroepp53586440 icult faith freire200530184441

1
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La pel·lícula ‘Faith’, de Valentina Pedicini, una mirada a l’interior de la secta italiana dels Guerrers de la Llum, formada sobretot per antics campions d’arts marcials, ha sigut distingida com a millor documental del DocsBarcelona. Segons el jurat, «estar veritablement immers en un món tancat i distant requereix unes fortes i constants opcions estètiques per part d’un cineasta». Pedicini ho aconsegueix «a través d’una càmera increïblement pròxima al tema escollit».

El jurat, format per Montse Armengou, Jordi Costa i Maria Xinxó, i presidit per la responsable d’Indústria de DOK Leipzig, Brigid O’Shea, a més ha concedit una menció especial a ‘The letter’, pel·lícula de Maia Lekow i Christopher King sobre «la lluita per separar la mitologia familiar de la veritat» en què «la càmera prova i sempre busca una veritat entre línies».

D’altra banda, els membres del jurat han decidit entregar el Premi Nou Talent, reservat a cineastes debutants, a Artemio Benki per ‘Solo’, director novell (però experimentat productor) que va morir l’abril passat. ‘Solo’, sobre l’experiència del pianista Martín Perino com a pacient d’un hospital psiquiàtric, és segons el jurat «un exercici d’empatia exemplar, que arriba a moments molt verídics i que capta la pressió de ser designat geni quan s’és molt jove».

Notícies relacionades

La resta de pel·lícules premiades, a l’espera de saber-se el premi del públic, són ‘El gran viaje al país pequeño’, de Mariana Viñoles (secció oficial Latitud); ‘Il varco’, de Michele Manzolini i Federico Ferrone (What The Doc!); ‘Overseas’, de Sung-a Yoon (Premio Amnistia Internacional Catalunya); ‘Mareas ocultas’, de Mònica Cambra (Doc-U); ‘That which does not kill’, d’Alexe Poukine (Jurat Jove Reteena), i ‘Lo que dirán’, de Nila Núñez (Docs&Teens).

El salt de les projeccions físiques a la finestra digital de Filmin ha facilitat l’arribada de nou públic al festival. El 2019, DocsBarcelona va atraure 12.500 espectadors en les seves projeccions en sales de Barcelona. En aquesta edició virtual del 2020, aquesta xifra ha superat els 130.000. L’‘online’ es referma com a opció sòlida en vista de la incertesa i els canvis que envolten els festivals.