LA NOVA SITUACIÓ
¿Què faran els festivals de cine espanyols amb el coronavirus?
Màlaga, Sant Sebastià i Sitges preparen les seves edicions amb una infinitat d'incògnites

zentauroepp35828553 sitges 07 10 2016 festival internacional de cine de sitges200620163914 /
Per posar en marxa un festival de cine fa falta molt temps de preparació, estudiar totes les hipòtesis, tenir capacitat de reacció i molts asos sota la màniga. Aquest any els certàmens de cine més importants del nostre país, el de Màlaga, Sant Sebastià i Sitges, s’enfronten a les edicions amb més incògnites que mai.
El primer damnificat per la crisi del coronavirus va ser el Festival de Màlaga. La seva 23a edició es va suspendre tres dies abans que s’inaugurés. No obstant, Juan Antornio Vigar, el director, assegura que «la paraula cancel·lació mai ha format part del nostre vocabulari». A partir d’aquell fatídic moment, han lluitat i treballat de manera constant perquè pogués tornar a tirar endavant quan passés el perill de la pandèmia. Si tot surt bé, se celebrarà el 21 d’agost. El seu lema, «un festival amable i segur», en què es mantindrà el cine i se suprimiran les alfombres vermelles.
Serà el primer banc de proves abans de la gran cita de Sant Sebastià. José Luis Rebordinos, el seu director, pensa que, «si tot continua així, s’assemblarà bastant a un festival en condicions normals». Cada setmana el panorama canvia, però des del principi van rebutjar l’opció d’una edició ‘online’. «Ens espera un període molt estrany i la indústria n’aprendrà moltíssim. S’han generat debats molt rics, per exemple, sobre el paper de les plataformes, però crec que la indústria audiovisual té molta força i tots nosaltres contribuirem de la manera que puguem per seguir endavant», comenta.
Notícies relacionadesPer Ángel Sala, director del Festival de Sitges, aquests mesos «han sigut unes autèntiques muntanyes russes». Han treballat amb diversos supòsits i finalment optaran per un format híbrid donant prioritat a la part presencial. El protocol serà per a tothom similar de moment: aforament d’un 50%, reducció del nombre de pel·lícules i de sessions i tot un arsenal de mesures d’higiene i seguretat.
Tots hauran de fer malabarismes amb els pressupostos perquè el compte de resultats no sigui negatiu. Amb la reducció del nombre d’espectadors no ho tenen fàcil. Pot ser que caiguin patrocinadors, que no puguin venir els convidats internacionals, però l’important és continuar fent puzles amb totes les variables que hi hagi perquè els festivals continuïn exercint el seu paper de visibilitzar les pel·lícules i servir de punt de trobada per a la indústria.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Festival de Màlaga Festivals de cine Festival de Sant Sebastià Festival de Sitges 2024 Desescalada
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros