CRÒNICA DE MÚSICA
Ainhoa Arteta enlluerna al Fes Pedralbes
La soprano navarresa ofereix a Barcelona el seu primer concert després del confinament
zentauroepp54180281 icult200720134954 /
Enmig de certa incertesa davant la cancel·lació d’esdeveniments per la pandèmia, el recital d’Ainhoa Arteta al Fes Pedralbes va culminar en un gran èxit. La soprano es va encarregar de presentar les obres, ja que no hi havia programa de mà per seguretat sanitària i va felicitar els presents per recolzar la cultura segura. Descansada i en esplèndid estat vocal, va oferir un recorregut per autors catalans, navarresos i andalusos, començant amb les ‘Seis baladas italianas para canto y piano’, d’Isaac Albéniz, que la sensible i adequada amplificació electrònica, que va passar gairebé desapercebuda, va ajudar a remarcar donant compte de les dinàmiques del piano i també de les infinites matisacions del cant.
Així, continguda –com la mateixa música del mestre de Camprodon, amb un lleuger gust de Tosti–, Arteta va ser notable especialment en ‘Il tuo sguardo’ i ‘Una rosa in dono’, acabant amb una expressiva ‘T’ho riveduta in sogno’ que, segons va afirmar, li recorda el final de ‘La Traviata’.
Lluït piano
El piano de Javier Carmena, fidel còmplice de la soprano, es va lluir amb ‘Rumores de la Caleta’, també d’Albéniz i, més tard, amb ‘Sacro monte’, de les ‘Cinco danzas gitanas’ de Turina.
Van seguir-les tres de les ‘Doce canciones populares’ d’Obradors, coronades per una de sentida i ben modulada ‘Del cabello más sutil’ i per la simpàtica ‘Chiquitita la novia’, dita amb oberta facilitat.
De Jesús García Leoz es va oferir el ‘Tríptico’, sobre poemes de Federico García Lorca, format per ‘Por el aire van’, ‘De Cádiz a Gibraltar’ i ‘A la flor, a la pitiflor’, que van encantar el públic, abans del cicle dedicat als ‘majos’ de les ‘Doce tonadillas en estilo antiguo’ d’Enric Granados, començant amb ‘La maja de Goya’ i realitzant autèntiques creacions d’‘El majo tímido’, ‘El tra la la y el punteado’ i ‘El majo discreto’.
A les propines va enlluernar amb el ‘Quando m’en vo’, de ‘La Bohème’, i el ‘Vissi d’arte’, de ‘Tosca’, i amb el ‘Ningue’, de les ‘Cinco canciones negras’ de Montsalvatge; va deixar per al final el ‘Cant dels ocells’, dedicat a les víctimes de la pandèmia.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia