REIVINDICACIÓ
«És incongruent restringir els espectacles quan les terrasses plenes»
El moviment Alerta Roja es va manifestar aquest dijous per reclamar mesures que pal·liïn la dramàtica situació del sector de l'espectacle
A Barcelona es concentrar a l'avinguda de la Reina María Cristina i les torres venecianes es van il·luminar de vermell en senyal de protesta
Aquest dijous a la nit els treballadors de l’espectacle i els esdeveniments es van manifestar a 28 ciutats espanyoles units per la crida d’Alerta Roja, en sintonia amb #redalert, Moviment Internacional d’Unificació Sectorial de la Indústria de l’Espectacle i els Esdeveniments. La seva acció inclou la il·luminació vermella, el seu color distintiu, d’edificis emblemàtics com el Soñar de Bilbao o el Wi Zink de Madrid. A Barcelona van ser les torres venecianes de l’avinguda de la Reina Maria Cristina, punt de trobada on es va celebrar l’acte reivindicatiu, les que es van encendre de vermell per alertar sobre la crítica situació del sector del món de l’espectacle a causa de la Covid. Es va celebrar amb l’actuació d’un cantautor i la lectura d’un manifest que els manifestants van escoltar ocupant la part central de l’avinguda María Cristina, cada un al costat dels baguls metàl·lics per a material imprescindibles en la seva feina.
«Alerta Roja és un moviment internacional que defensa la gent que hi ha rere l’escenari, els que s’ocupen de la part tècnica. Per això, tant el músic que ha actuat com l’encarregat de llegir el manifest han sigut persones anònimes, cap és conegut», va comentar Pere Albiñana, de Sclat, empresa especialitzada en so i il·luminació. A causa de les restriccions pel coronavirus les concentracions no seran massives, sinó controlades i limitades a un cert aforament. «A Barcelona vam repartir 560 entrades per poder complir amb tots els protocols de seguretat». La gent va poder seguir l’acte des de casa a través de la pàgina de Facebook de l’organització, que va muntar un Facebook Live. Tot i així, alguns treballadors del sector es van acostar igualment fins a la plaça d’Espanya per fer-se sentir amb més força.
Mesures concretes
Notícies relacionadesMés enllà del reconeixement d’una vulnerabilitat clara en el sector a causa dels canvis generats per la pandèmia, Alerta Roja reclama ajuts concrets per part del Govern i els ministeris responsables (Treball, Hisenda, Afers Econòmics, Cultura i Esport, i Indústria), que insten a prendre mesures urgents durant les pròximes setmanes per garantir la seva supervivència. Per als tècnics i treballadors de l’espectacle el principal és poder recuperar l’activitat al 100%. «És incongruent haver tancat teatres o limitat l’aforament quan el transport públic va ple i a les terrasses no s’hi cap», critica Albiñana. «L’actitud dels governants demostra que per ells la cultura no és un bé de primera necessitat».
Alerta Roja ha convocat mobilitzacions semblants als Estats Units, Anglaterra, França i Alemanya, entre d’altres. El pròxim dia 30 està previst un acte simultani a diversos països per evidenciar el problema.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Vaga convocada L’Estat negocia amb els sindicats que el nou operador de Rodalies “s’ubiqui dins del grup Renfe a tots els efectes”
- Els Agents Rurals investiguen el tiroteig d’un flamenc a les Planes d'Hostoles i en busquen els responsables
- Tarragona tindrà 34 grups més de Formació Professional el curs vinent
- FP dual Empresaris de turisme demanen més places d'FP dual a Tarragona per a "absorbir la demanda del sector"
- Efectes de la borrasca Un flamenc despistat apareix pels carrers de les Planes d'Hostoles