guardons
Daddy Yankee i Bad Bunny regnen en els Billboards llatins
Els dos porto-riquenys s'emporten set premis cada un en una gala en què Enrique Iglesias va ser reconegut com artista llatí 'top' de tots els temps
Els artistes porto-riquenys Daddy Yankee i Bad Bunny van regnar aquest dimecres en l’edició del 2020 dels premis Billboards a la música llatina, al guanyar set premis cada un, mentre que Enrique Iglesias va ser reconegut com l’artista llatí ‘top’ de tots els temps i ‘Despacito’ va ser premiada com la cançó de la dècada.
En la cerimònia, celebrada al BB&T Center de la ciutat de Sunrise, (EUA), DY va conquerir sis dels seus set premis per la cançó ‘Con calma’ incloent-hi, el Hot Latin Song cançó de l’any, el Hot Latin Song col·laboració vocal de l’any i la cançó de l’any, Airplay. Bad Bunny, per la seva banda, va ser premiat amb els cotitzats guardons de compositor de l’any i artista de l’any.
El va seguir Snow amb sis premis, també gràcies a ‘Con calma’. En declaracions a EFE, l’artista canadenc va celebrar «l’oportunitat que em va donar Daddy Yankee de poder estar en aquesta cançó tan significativa». L’artista femenina amb més Billboards llatins va ser la colombiana Karol G., amb dos, mentre que Romeo Santos va acabar la nit amb quatre i Luis Fonsi amb tres.
Un dels guardons rebuts per l’artista porto-riqueny va ser el Billboard llatí a la cançó de la dècada per ‘Despacito’. El 2010, Fonsi va guanyar el mateix premi per la dècada passada amb ‘No me doy por vencido’.
«No puc creure que aquestes dues cançons tan diferents hagin aconseguit el mateix reconeixement», va expressar l’artista a EFE, que va destacar a més que totes dues les va compondre amb dones. Claudia Brant, la primera, i Erika Ender, la segona. Romeo Santos i Enrique Iglesias van aparèixer en públic durant la cerimònia, per primera vegada tots dos des de l’inici de la pandèmia.
Al rebre el premi a l’àlbum de la dècada pel seu disc ‘Fórmula vol. 2’, l’artista nord-americà d’origen dominicà va celebrar que des de la sortida al mercat de la seva producció, amb col·laboracions amb Drake i Nicki Minaj, hi han hagut «molts treballs en espanyol amb artistes internacionals». «Ja no em sento tan sol en això», va remarcar Santos en un discurs en què va expressar el seu orgull de la cultura llatina i l’espanyol.
Pitbull va ser l’encarregat de donar l’inèdit guardó d’artista llatí ‘top’ de tots els temps al seu «amic» Iglesias, que no va portar un discurs preparat i es va limitar a donar les «gràcies al meu equip» i dir als seus fans: «Us trobo molt a faltar».
Una cerimònia dividida
La gala, transmesa per la cadena Telemón, va estar marcada per les estrictes mesures de seguretat per evitar el contagi del coronavirus. Mentre que l’alfombra vermella va ser sense música i amb una distància de diversos metres entre els escassos periodistes autoritzats i els artistes, la cerimònia de lliurament es va dividir en quatre escenaris. «No ens podem veure realment si no estem en la mateixa àrea», va explicar a EFE l’espanyol Alborán.
L’espectacle va començar amb l’estrena en viu de ‘Hawaii’, l’èxit més gran d’aquest any del colombià Maluma, que també va ser premiat amb el guardó Esperit de l’Esperança, pel seu treball amb la seva fundació El Arte de los Sueños.
Jesse & Joy van cantar ‘Love (es nuestro idioma)’, Fonsi i Farruko 'Perfecta’, mentre que Gente de Zona i Gerardo Ortiz van presentar la seva col·laboració ‘Otra botella’.
El moment més emotiu de la nit va ser l’homenatge al llegendari compositor mexicà Armando Manzanero, que va rebre una serenata de Luis Fonsi, Joy Huerta, Pablo Alborán i Reik, que van cantar alguns dels seus èxits, que són part del cançoner romàntic llatinoamericà com ‘Yo se tú’, ‘Por debajo de la mesa’ i ‘Esta tarde vi llover’.
«No tinc paraules per poder expressar el que el meu cor sent per haver compartit amb aquesta generació tan forta i talentosa, en un espectacle tan grandiós com aquest. ¡Que visqui sempre la cançó llatinoamericana!», va expressar Manzanero al rebre el premi Billboard llatí a la trajectòria. Un altre homenatjat va ser el cantautor colombià Carlos Vives, que va rebre d’Emilio Estefan el premi Billboard llatí Saló de la Fama.
Vives va recordar que «la indústria no el va veure, però el públic, sí», quan va començar en la música amb el seu «pop ancorat en el folklore colombià» i va passar a cantar algunes de les seves cançons més populars com ‘La gota fría’ i ‘La bicicleta’, a més del seu tema actual ‘Cumbiana’.
Política i dol
Tot i que la nit va estar dedicada a la música més exitosa de l’any passat, els artistes van reconèixer que el moment era «agredolç», ja que estaven emocionats per poder estar de nou en un escenari, però van lamentar les morts mundials pel nou coronavirus.
Notícies relacionadesAixí mateix, Ozuna va tancar la presentació de la seva cançó ‘Gracias’ amb l’aparició dels seus fills i una crida a «acabar amb la violència contra la dona, cal acabar amb els feminicidis». A l’alfombra, molts artistes van cridar a votar en les eleccions presidencials del 3 de novembre als Estats Units.
«No votin per partit sinó pels candidats que de veritat estiguin disposats a ajudar la nostra gent», va expressar Wisin a l’escenari al recollir amb Yandel el premi a la cançó tropical de l’any per ‘Aullando’. La cerimònia va acabar com va començar, amb molta energia i ball. Els encarregats de dir adeu i fins l’any que ve van ser Manuel Turizo, Rauw Alejandro i Myke Towers amb ‘La nota’.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia