MUSEUS DAVANT LA COVID
La Fundació Miró reobre més dies al desembre
El centre ha obert aquest dijous com a «experiment» per calibrar la resposta del visitant de fora de Barcelona

jmdiaz55994408 petita cua a les portes de la fundaci mir poc abans que o201126160120 /
Moviment a la Fundació Miró aquest dijous, el primer amb el museu obert des de juny per la caiguda de visitants. «L’experiment» vol calibrar la resposta del públic, i especialment el de fora de Barcelona, que a causa del confinament perimetral no pot visitar el centre de divendres a diumenge, precisament els únics dies en què actualment està obert.
Sense un horitzó clar de retorn del visitant estranger, que ajudi a remuntar una caiguda de visitants i ingressos sense precedents –compartida per la majoria de museus–, de moment la Fundació obrirà només alguns dies entre setmana, coincidint amb el pont de la Puríssima i les festes de Nadal.
La «prova», en expressió del seu director, Marko Daniel, s’ha fet coincidir amb els últims dies de l’exposició temporal ‘No em sents’, dedicada a l’artista índia Nalini Malani, una mostra recentment nominada als Global Fine Art Awards 2020 en la categoria de millor exposició individual d’un artista contemporani en actiu.
Afluència durant la pandèmia
Amb aquest «experiment, que a priori no tindrà continuïtat els pròxims dijous, la institució vol també veure com reacciona la gent davant l’ampliació de l’horari actual. Amb la reobertura després del confinament de juny, la Fundació va reduir els dies de visita. «Voldria que el nostre centre estigués obert tot el temps possible, però l’afluència tan reduïda que hem tingut durant la pandèmia no ens ho permetia. Ara volem fer aquesta prova, a veure si funciona».
El cert és que durant el matí hi ha hagut moviment de visitants, tot i que potser no per aconseguir les 500 persones diàries que s’han registrat els últims dissabtes i diumenges, però fins a l’hora del dinar havien passat ja pel centre un centenar llarg de visitants i ja s’havien venut 60 entrades per a la resta del dia. Això, al marge de les visites escolars, habituals durant el matí.
Daniel agraeix al públic local que hagi continuat anant al museu en aquests mesos, tot i que el director és conscient que la seva audiència majoritària la representa el visitant estranger.
Dies i horaris
Notícies relacionadesEn les pròximes setmanes, la Fundació continuarà amb el seu calendari especial d’obertura els divendres, dissabtes i diumenges, adaptat a l’horari d’hivern, d’11 a 18 hores. Al desembre obrirà també de forma excepcional el dilluns 7 i el dimarts 8, d’11 a 18 hores, dies en què la botiga i la llibreria del centre oferiran descomptes de fins al 20%. Coincidint amb les festes de Nadal, obrirà del 28 al 31 de desembre, tots dos inclosos, i els dies 4 i 5 de gener del 2021. Els dies 25 i 26 de desembre i l’1 de gener del 2021 es mantindrà tancada.
Petició a les administracions
Daniel demana a les administracions que s’impliquin més per sufragar la despesa fixa de protecció del patrimoni artístic i arquitectònic del centre museístic, és a dir, l’obra de Joan Miró i l’edifici històric de Josep Lluís Sert. I tot i que està convençut que el 2021 «serà igual de difícil i dur», agraeix a l’ajuntament i la Generalitat que hagin fet un esforç econòmic per compensar el descens d’ingressos, a més del projecte de pressupostos del Govern, que preveu més aportacions a la Fundació.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores