CASA REIAL EN IMATGES

El projecte frustrat d'una ficció sobre el rei Joan Carles

El productor Enrique López Lavigne López evoca una coproducció fallida amb França i explica com hauria de ser una pel·lícula o sèrie sobre la monarquia

zentauroepp54562516 200820jm  nueva acci n de tv boy  grafitti  mural  pintura  201127162158

zentauroepp54562516 200820jm nueva acci n de tv boy grafitti mural pintura 201127162158 / JOAN MATEU PARRA

1
Es llegeix en minuts
Julián García
Julián García

Periodista

ver +

Fa un parell d’anys, el productor madrileny Enrique López Lavigne va rebre una proposta que el seu afinat olfacte no podia rebutjar: una ficció sobre la figura de Joan Carles i els seus 40 anys de regnat. Era un projecte ambiciós, una coproducció amb talent i capital francesos que, malgrat el seu atractiu, va quedar en res. «Era molt interessant, perquè s’atrevia a fer-ho algú de fora. Però la cosa es va complicar quan ens van dirigir a presumptes mitjancers de la Zarzuela per parlar dels drets», relata Lavigne amb resignació.

El productor de ‘Lo imposible’, ‘Verónica’ o la sèrie ‘Vergüenza’ es declara «addicte» a ‘The crown’, que considera «un monument de bon gust i intel·ligència». Per a Lavigne, les raons de l’èxit de la sèrie rauen en «poder entrar en la vida dels monarques, saber que pateixen pels seus fills, per les infidelitats i els seus divorcis, humanitzar el sagrat, l’inalterable, l’intocable. Aquest és el secret: veure la reina en camisa de dormir dormir sola al seu llitet. Aquesta pompa i circumstància és perfectament traslladable a la Zarzuela. Crec que fins i tot seria més extrem».

Excel·lència absoluta

Notícies relacionades

Però, carai, això no resulta fàcil. «Els 40 anys de regnat de Joan Carles mereixen una ficció d’altura, però ‘The crown’ té un pressupost de 130 milions de dòlars per temporada i, amic, dubto que una sèrie en castellà pugui disposar ni tan sols d’un pressupost 20 vegades menor, que seria l’adequat per encarar un projecte d’aquesta envergadura». Per a Lavigne, el producte, si existís, s’hauria de basar en la més absoluta de les excel·lències: «Qualitat i independència, sense ingerències, per damunt de tot. Cap plataforma s’atreveix a distribuir alguna cosa al mercat internacional que no estigui a l’altura». I, per descomptat, a disposar d’un cineasta o impulsor del projecte «que sàpiga de què parla, com Peter Morgan, que ja havia fet la mili amb el seu guió per a ‘The Queen’, de Stephen Frears».