CLÀSSICA
Mischa Maisky s’estrena amb l’Orquestra Camera Musicae
L’aclamat violoncel·lista interpretarà el ‘Concert per a violoncel en Si menor’ de Dvorak al Palau de la Música aquest diumenge
L’Orquestra Camera Musicae celebra aquest anys el seu 15è aniversari amb destacats concerts com el que aquest diumenge ofereix al Palau de la Música Catalana amb un convidat molt especial, el violoncel·lista Mischa Maisky (Riga, Letònia, 1948). L’aclamat músic interpretarà el cèlebre concert de Dvorak en un programa que es completa amb ‘L’idil·li de Sigfrid’, de Wagner. També l’interpretaran abans a Tarragona (Teatre Tarragona) i Vic (L’Atlàntida), divendres i dissabte, respectivament. «Ens ho estem passant molt bé en els assajos», comenta Tomàs Grau, intrèpid director d’aquesta formació privada. Aquesta és la segona estrella internacional que toca amb l’orquestra aquesta temporada després del magnífic concert amb la pianista Maria João Pires. Amb o sense artista convidat, el cert és que ara cada concert és especial, tant per als artistes com per al públic a causa del clima creat per la pandèmia. «A Europa la majoria de concerts són en ‘streaming’ i molts s’han posposat o cancel·lat. És gairebé un miracle pensar que farem tres concerts amb gent a la sala i amb aquesta grandíssima obra mestra de Dvorak», explica Maisky, que va tenir dos grans del violoncel com a mestres, Rostropòvitx i Piatigorsky.
«Quan toques per primera vegada amb una orquestra sempre hi ha una energia, unes idees i unes perspectives noves. Intento ser flexible i adaptar-me»
Mischa Maisky
Maisky ha gravat dues vegades el ‘Concert de Dvorak’ amb Deutsche Grammophon. La primera, amb Leonard Bernstein i la Filharmònica d’Israel el 1996 i la segona, amb Zubin Mehta i la Filharmònica de Berlín el 2003. «Són dues obres completament diferents», diu orgullós. Assenyala que poder interpretar-la ara al costat d’una orquestra com la Camera Musicae és una altra oportunitat per ampliar la seva visió. «Quan toques per primera vegada amb una orquestra sempre hi ha una energia, unes idees i unes perspectives noves. Jo intento ser flexible i adaptar-me. No m’agrada tocar sempre la mateixa versió, l’interessant és deixar-te sorprendre en cada interpretació». El músic, resident a Bèlgica, afirma estar disfrutant cada segon de la seva estada a Tarragona, on han preparat el concert. «Ningú sap quan tornarem a una vida normal. Ningú és capaç de predir què passarà. Aquesta pandèmia s’està allargant més del que crèiem», comenta. Considera que seria convenient començar a canviar el xip a Europa i tornar a permetre comptar amb públic als concerts «amb totes les restriccions i mesures necessàries, per descomptat». Considera incoherent no poder tocar a la seva ciutat en un auditori amb determinat nombre de públic per culpa de la Covid-19 però en canvi sí poder viatjar en tren o avió amb tots els seients ocupats. «No entenc per què es margina així els auditoris. És una cosa que cal revisar».
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia