Urbanisme a Madrid
Els autors de la High Line de Nova York reformaran Azca
El nou projecte aposta per reconstruir un espai públic més sostenible i innovador
RENAZCA, la societat composta per empreses propietàries d’edificis d’Azca, ja ha triat el projecte a partir del qual es portarà a terme la transformació integral de la zona d’Azca i que suposarà la regeneració urbana, econòmica i social amb el projecte dels autors de l’obra del High Line de Nova York.
L’equip que ha presentat la proposta està liderat pels estudis de disseny Diller Scofidio+Renfro, pels paisatgistes Gustafson Porter+Bowman i per B720 Fermín Vázquez Arquitectos. A més de tots aquests professionals, l’equip també comptarà amb la col·laboració d’especialistes en àrees com sostenibilitat, il·luminació i fluxos urbans.
Aquest projecte innovador convertirà la zona d’Azca «en un espai més connectat, obert i accessible» creant un ecosistema urbà de gran biodiversitat format per espècies vegetals, i en el qual a més la captació d’aigua de pluja, canalitzada mitjançant fonts i jocs d’aigua, permetrà emmagatzemar-la amb la finalitat d’autoproveir el consum per a reg i per a les fonts.
Al cor de la superilla es desplegarà «una gran prada verda» capaç d’acollir activitats a l’aire lliure a les quals podran assistir entre 100 i 200 persones.
Com a part de l’estratègia per promoure la biodiversitat al lloc, es pretén replicar les tipologies vegetals que ja hi ha a la Comunitat de Madrid. L’objectiu és crear nous hàbitats urbans que promoguin la convivència humana amb flora i fauna que siguin pròpies de la regió.
El projecte
Notícies relacionadesAzca serà un referent per a l’espai públic de la ciutat, es convertirà en una zona «més acollidora, segura i plena de vida» en la qual es pugui disfrutar d’activitats d’oci i culturals durant tot l’any. En aquest sentit, el projecte proposa incorporar un parc infantil, un mercat de productes frescos, una biblioteca a l’aire lliure, un jardí d’escultures, un hivernacle, una zona co-working a l’aire lliure, cafeteries i bars.
Finalment, els accessos vehiculars subterranis del lloc han sigut condicionats per adaptar-se d’un manera més integral a la proposta reduint l’impacte visual dels cotxes. S’eliminen les múltiples escales amb un nou traçat d’una xarxa de vies de circulació accessible per a persones amb minusvalidesa així com per als serveis d’emergència i seguretat.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Gerard Piqué i Clara Chía, ni ruptura ni crisi
- LA RESPOSTA ARBITRAL De Burgos Bengoetxea, l’àrbitre de la final de Copa, esclata a plorar: «És molt fotut que li diguin al teu fill que el seu pare és un lladre»
- Producció ambiciosa Un dia en el rodatge de ‘Ravalear’ (Max), la sèrie de Rodríguez i Lacuesta sobre família, cuina i els dilemes de la Barcelona actual: «És necessari que la ciutat es transformi, però ¿a quin preu?»