Crítica de teatre

Passatemps amb el Terrat al Coliseum

  • La comèdia ‘L’èxit de la temporada’ és una peça cridada a convocar espectadors fidels a l’humor i a la manera de fer de la gent del Terrat

2
Es llegeix en minuts
José Carlos Sorribes
José Carlos Sorribes

Periodista

ver +

Trenta anys és una xifra més que adequada per a una celebració. Així ho ha fet la productora El Terrat al teatre amb ‘L’èxit de la temporada’, una comèdia que superant tots els obstacles de la pandèmia s’ha instal·lat aquestes setmanes al Coliseum. Per fer-ho, la productora audiovisual, i avui també teatral, va convocar bona part dels seus clàssics per al repartiment de l’obra i, per a l’autoria i direcció, es va posar en canvi a mans externes i més joves. Les d’Enric Cambray, actor, i Israel Solà, el director de La Calòrica.

Cambray i Solà han acudit al recurs metateatral d’arrencar l’obra amb un grup d’actors, els del Terrat, fora del seu registre habitual de la comèdia. Som a l’any 2001 i volen muntar una tragèdia, la de ‘Romeu i Julieta’. Poca cosa. En Romeu és Fermí Fernández i la Julieta, Mònica Pérez. El director de la peça en escena és Oriol Grau. Alba Florejachs, Jordi Ríos i David Fernández completen el repartiment. Mònica Macfer s’unirà al grup en la segona part.

La comèdia juga entre la ficció i uns enginyosos pessics de realitat, i no només perquè els personatges es diguin com els actors i actrius que els representen (tret d’en el cas de Florejachs, substituta de la lesionada Sílvia Abril i que manté el nom d’aquesta). Un dels cops enginyosos és que Fernández (David) rep durant l’assaig final de l’obra de Shakespeare una trucada en la qual li comuniquen que l’han escollit per anar a Eurovisió. Poc importa que no quadrin els anys. El gag funciona. Com el record breu a Palomino o a la nena de Shrek. L’autohomenatge era inevitable.

Retrobament 20 anys després

Notícies relacionades

Però la preparació rep un inesperat cop (en tots els sentits, i que no convé revelar) que frustra aquesta estrena de ‘Romeu i Julieta’. S’obre a partir d’allà una segona part molt més boja, en què salta la rialla amb més freqüència, i més pròpia de l’‘univers Terrat’. El grup es retroba 20 anys després i decideix acabar el que no va fer en el seu temps: estrenar l’obra, tot i que sigui a correcuita. Està clar que res sortirà segons el previst. No només per les presses, també perquè al llarg d’aquelles dues dècades ells també han canviat i no tots amb igual fortuna.

Però, compte, que ningú pensi que aquest terreny de les emocions i sentiments s’imposa al de la comèdia. Perquè ‘L’èxit de la temporada’ és una peça cridada a convocar espectadors fidels a la manera de fer de la gent del Terrat al llarg d’aquests 30 anys. Una ‘troupe’ que té en l’humor el seu tret d’identitat i que ens presenta al Coliseum un àgil passatemps, que no és poc i més en aquests temps tan negres, per riure una mica. I amb gent tan capaç de despertar-les com Mònica Pérez i Alba Florejachs, dues grans mestres de la comèdia.

Temes:

Teatre