L’art de Leticia Moreno
La violinista espanyola impacta amb el seu poder a la seva tornada a la temporada de l’OBC

La violinista Leticia Moreno va tornar a la programació de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) exposant novament davant el públic tot el seu poder. La intèrpret madrilenya es va convertir en la protagonista absoluta d’aquesta vetllada que, sota el títol de ‘Tzgiane’, va passejar el públic per obres amb aire gitano. Moreno es va lluir com a solista a la primera audició de l’OBC de la ‘Rapsòdia per a violí i orquestra Núm. 1 en Sol menor’ de Bartók, a la ‘Tzigane per a violí i orquestra’ de Ravel i –també en primera audició pel conjunt català– a la ‘Chanson per a violí i orquestra de cordes Núm. 1, Op. A8’ del violinista i compositor Joan Manén.
Armada del seu violí Nicola Gagliano del 1762, la violinista espanyola va mostrar totes les seves cartes des de les seves primeres intervencions a l’obra de Bartók, lluitant a estones amb el volum orquestral, però aplicant sense problemes una digitació de virtuosa i molt en estil. A Ravel va poder mostrar tota la seva perícia sobretot en aquesta introducció que va oferir amb la fórmula interpretativa justa, agitanada en el fraseig, els accents i en el maneig de l’arc, amb perfecta afinació i en un equilibrat diàleg amb l’orquestra, destacant la solista d’arpa.
Admiradora de Strauss
Notícies relacionadesLa breu obra de Manén va deixar molt clara la inventiva melòdica del compositor, sumptuós en el so, elegant i de passió continguda. No hi ha dubte de la seva admiració per Richard Strauss.
El programa, que també es va oferir en streaming, va incloure a més la ‘Simfonia de cambra sobre el Quartet de cordes Núm. 3 Op. 73a’ de Xostakóvitx en una fantàstica adaptació de Rudolf Barshai. El director asturià Pablo González, que va comandar en un període gris l’OBC, va tornar a tenyir de certa pesadesa el reduït conjunt que va tenir a al seu càrrec. Va acompanyar amb seguretat Leticia Moreno (sobretot a Ravel), i a l’obra de Xostakóvitx va mostrar un enfocament desenfadat i contrastat, tirant de decibels, tot i que es va trobar a faltar la lleugeresa pròpia del primer moviment i atacs més nets de la corda.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència