El perfil

Qui és Daniel Granados, l’arquitecte del pla pioner Fem Cultura

El delegat de Drets Culturals de l’Ajuntament de Barcelona compatibilitza la gestió institucional amb la militància en estimulants bandes de rock

1
Es llegeix en minuts
Rafael Tapounet
Rafael Tapounet

Periodista

Especialista en música, cinema, llibres, futbol, críquet i subcultures

Ubicada/t a Barcelona

ver +

De Daniel Granados (Barcelona, 1981), l’arquitecte principal de l’ambiciós Pla de Drets Culturals de Barcelona, no pot dir-se que no conegui la realitat de la pràctica cultural més enllà de la seva tasca com a gestor als despatxos de l’Icub. Criat en un entorn altament polititzat al barri de Sant Ildefons de Cornellà (l’anomenada Ciutat Satèl·lit), Granados ha compatibilitzat des de molt jove la militància en organitzacions d’esquerra amb l’activisme cultural i l’activitat artística, tasca, aquesta, que ha portat a terme des del seu lloc com a guitarrista i fundador de dues de les bandes més estimulants del panorama barceloní de les dues últimes dècades: Taràntula (fascinant i enyorada cèl·lula de rock’n’roll electrònic i dinamiter de la qual també va sortir Joe Crepúsculo) i els encara en actiu Hijos del Trueno (desprejuiciat combo de música popular mediterrània, ideal per a revetlles i barricades).

Abans d’arribar al consistori (el 2016, com a director del programa Cultura Viva), aquest membre de primera hora de Barcelona en Comú, a més de guitarrejar, va cofundar i va codirigir Producciones Doradas, un atípic segell discogràfic que amb el temps es va convertir en una plataforma d’investigació sobre els nous camins del negoci musical i la cultura lliure, i va formar part també de diversos organismes dedicats a l’anàlisi dels mecanismes de l’activitat artística i la participació cultural, com l’International Musical Observatory, el laboratori ZZZINC d’investigació i innovació cultural.