Avançament de programació
El Sónar 2022 ja escalfa motors: aquests són els seus primers noms
El festival de músiques avançades anuncia part del cartell de l’esperada edició de l’any vinent, on destaquen The Chemical Brothers, The Blaze, Arca, Morad, Oneohtrix Point Never i Richie Hawtin, entre altres

Fa poc més d’un any, concretament el 7 de maig del 2020, els organitzadors del Sónar anunciaven la suspensió de la 27a edició del festival a causa del coronavirus. L’evolució de la pandèmia va obligar el març passat a un nou ajornament, de manera que hauran quedat dos llargs anys orfes de la gran festa barcelonina de les músiques avançades i del seu germà tecnològic, el Sónar+D. El festival, no obstant, evita el pessimiste i pensa només en el futur, en els dies 16, 17 i 18 de juny de 2022, dates en les quals, confiant en la progressiva aturada de la pandèmia i en els bons efectes de la vacunació, s’hauria de celebrar el Sónar en la seva màxima plenitud, o gairebé.
En aquest sentit i amb l’objectiu d’animar l’ambient davant la seva edició més esperada, o almenys la més desitjada, el festival ha anunciat aquest matí els primers 33 noms del cartell, alguns dels quals ja apreixien a la graella frustrada del 2020, entre els que destaquen The Chemical Brothers, The Blaze, Arca, Oneohtrix Point Never, Morad, Princess Nokia, Channel Tres, Serpentwithfeet, Joy Orbison, AJ Tracey i Louisahhh. Quant a les sessions de ‘dj’ anunciades, sobresurten Richie Hawtin, The Blessed Madonna i Charlotte de Witte.
Segons ha informat el festival a través d’un comunicat, «en els pròxims dies» es donaran a conèixer les dates en què sortiran a la venda les entrades del Sónar 2022, tot i que des d’avui mateix, qui ho vulgui, pot «assegurar la seva entrada abans de la venda general» reservant-la a través de la web https://sonar.es/es/2022/tickets.
A més dels primers noms del cartell, el festival ha donat a conèixer la imatge de l’edició del 2022, un dels tradicionals atractius de la cita barcelonina. En aquesta ocasió, el geni oblic de Sergio Caballero, dissenyador i codirector del festival, ha creat una legió d’espantaocells, tots fets amb diversos materials reciclats, que protegeixen unes vinyes del Penedès. Missatge críptic, potser vinculat al clàssic refrany «qui canta, el seu mal espanta». I un logo de difícil desencriptació que bé pot evocar al capdavant d’un espantaocells com una bossa elevada amb un pal o, atenció, un queixal; curiosament, o no, el queixal era el logo de l’edició frustrada del 2020.

Dues propostes per a aquesta tardor
Notícies relacionadesL’any passat, l’organització del Sónar es va negar a passar un any en blanc i va posar en marxa un esdeveniment especial el setembre, a mig camí entre el virtual i el presencial, al CCCB. Aquest any, el festival redobla l’aposta amb dues propostes per animar la tardor: l’AI and Music Festival (27 i 28 d’octubre) i el SónarCCCB (29 i 30 d’octubre).
El Sónar organitzarà per primera vegada a Barcelona l’AI and Music, festival centrat en «les aplicacions i reptes de la intel·ligència artificial en la creació musical». Una cita tecnològica que cedirà el testimoni al SónarCCCB en una versió «ampliada, presencial i amb més programació musical» respecte a la de l’any passat i en la qual hi haurà «conferències, ‘workshops’, debats i presentacions de Sónar+D». Més de 60 activitats, entre virtuals i presencials, que es donaran a conèixer aviat, destinades a mantenir viva la flama a l’espera de la vitalista explosió prevista per a l’estiu del 2022.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Obituari Mor als 90 anys l’actor Richard Chamberlain, famós pel seu paper a ‘El pájaro espino’ i ‘Shogun’
- Polèmica judicial Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.250 euros per la presó provisional si la seva absolució arriba a ser ferma
- El dret a morir Les sol·licituds d’eutanàsia a Catalunya augmenten un 63% en un any: ja hi ha una petició al dia
- A Cerredo (Degaña) Explosió en una mina d’Astúries amb 11 afectats: ja hi ha quatre morts i una persona continua atrapada
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Judici a París Marine Le Pen i vuit diputats més de Reagrupament Nacional, condemnats a inhabilitació per la desviació de fons públics