Desafiament al Liceu
Àlex Ollé: «Culturalment, Madrid li ha passat la mà per la cara a Barcelona»
Impulsar el planter català i brindar una oferta més atrevida són els objectius del director escènic com a membre del Consell Artístic del Gran Teatre
Àlex Ollé.
Una de les coses més interessants d’aquesta etapa d’Àlex Ollé com a artista resident del Liceu és la seva participació en el Consell Artístic, taula de creació de projectes per impulsar els artistes del futur: compositors, llibretistes, directors d’escena, escenògrafs... «Aportar tota la meva experiència per ajudar la pedrera juntament amb Josep Pons, Víctor García de Gomar i Valentí Oviedo és una cosa molt excitant», diu.
El director buscarà i propulsarà el talent local. «És indispensable crear el nou planter del Liceu», diu. «I hem d’apostar per coses que no necessàriament s’hagin de fer a l’escenari principal sinó en altres espais, com ha aconseguit l’Òpera de Butxaca. Ara li donarem més camp a la creació contemporània».
Microòperes
El projecte ‘(ÒH!)pera’ de microòpera començarà la temporada que ve i comptarà amb quatre compositors –Núria Giménez-Comas, Marc Migó, José Rio-Pareja i Fabià Santcovsky–, quatre llibretistes i quatre directors d’escena. Escollir aquests últims és cosa d’Ollé, coordinador del projecte. «Busco gent que no només vingui del teatre sinó també del món de l’escenografia i el vestuari perquè ‘(OH!)pera’ ha de ser un laboratori d’experimentació en què també s’inclouran escoles de disseny de Barcelona». L’ajuntament s’ha implicat en el projecte.
Notícies relacionades«Barcelona ha de tornar a situar-se on era en els 80 –opina Ollé–. Tornar a ser referent. Madrid ens ha passat la mà per la cara. Culturalment els últims anys la capital ha sigut molt més potent que Barcelona. Ja és hora que la Generalitat i l’ajuntament s’uneixin forces per rellançar espais que es moren de fàstic, que els facin a la gent perquè s’autogestionin».
Diversitat
El Consell Artístic té clar que cal posar-se les piles. Per això les pròximes temporades s’apostarà encara més per «educar els nens, aconseguir que persones de 20 a 30 anys vinguin i ampliar els gustos del públic». I si el públic és reticent, se l’haurà de convèncer que, com passa en altres arts, la varietat és clau. «Ja sabem el que agrada al Liceu, però toca ampliar. I costarà», diu Ollé, conscient que no es pot obviar l’escena contemporània o les òperes del segle passat. «Al final, crec que coses com el ‘Macabre’ o el ‘Quartett’ no han agradat a tothom, però alguns han entrat en la contemporània. I si no, almenys ha vingut al Liceu un públic diferent». I afegeix: «Hi haurà muntatges que t’agradin més o menys, però el Liceu ha de mostrar diversitat. No fer el que a mi m’agradaria, o al Víctor, al Josep o al Valentí, sinó fer una mica de tot, sempre amb qualitat».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia