Èxit global
El ‘glam-rock’ de Maneskin ha arribat per quedar-se
Ja ha passat un mes des de l’ajustada victòria de la banda italiana a Eurovisió, no obstant, l’estela de ‘Zitti i buoni’ continua en el seu punt àlgid

Guitarres elèctriques, pantalons de cuir granat i la ratlla de l’ull ben marcada. Aquesta va ser la carta de presentació davant Europa de Maneskin, la banda italiana que va aconseguir la victòria a l’últim Festival d’Eurovisió i que ja s’ha convertit en tot un fenomen de masses allà per on passa.
Així ho corroboren les llistes d’èxits d’Itunes o Spotify, en les quals Maneskin ha aconseguit fer-se un lloc en un panorama musical actual que es veu desbordat pel gènere urbà, o el pop d’Olivia Rodrigo, i col·locar-se al top 10 de mig Europa.
«El rock & roll no mor mai»
«El rock & roll no mor mai» van ser les eufòriques paraules de Damiano David, el vocalista de la banda, quan ‘Zitti i buoni’ es va proclamar com a vencedora de la nit davant la francesa Barbara Pravi.
Un mes després, les paraules de Damiano ressonen amb especial importància després que Maneskin hagi tornat a posar al mapa de les llistes d’èxit el ‘glam-rock’, aquest gènere que artistes com David Bowie o Queen van popularitzar a principis dels 70 i que es caracteritzava pels colors estridents, les plomes, les plataformes i una estètica andrògina que ara la banda italiana recupera.
També entre els joves
Entre cançons com ‘Yonaguni’ o ‘Todo de ti’, de Bad Bunny i Rauw Alejandro respectivament, sens dubte, crida l’atenció que cançons de l’estil d’’I wanna be your slave’ (en espanyol, ‘Vull ser el teu esclau’) o una versió de la mítica ‘Beggin’, s’hagin fet un lloc entre els sectors més joves.
Notícies relacionadesProva d’això és el moviment que la banda italiana, i la seva música, ha creat a la popular xarxa social TikTok, majorment utilitzada per joves, on el ‘hashtag’ sota el nom de Maneskin reuneix més de 3 mil milions de visualitzacions. Tampoc es queda enrere a les plataformes de ‘streaming’ com Spotify, on s’ha col·locat al top 150 dels artistes més escoltats globalment, o Itunes, on també ha aconseguit col·locar algunes de les seves cançons entre les més escoltades internacionalment.
L’abrupta irrupció de Maneskin en el panorama musical ha suposat una ruptura d’esquemes en tots els sentits. Amb exemples com el de Maneskin o Mahmood i Duncan Laurence (representants per Itàlia i els Països Baixos al Festival del 2019), sembla que ja han quedat enrere prejudicis com el que anar a Eurovisió era sinònim d’«arruïnar carreres». Tal com va dir Damiano, el rock & roll «no mor» i, a més, sembla que arriba per quedar-se.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Intervenció integral La reforma de la Necròpolis de Tarragona transformarà l'entorn de la Tabacalera
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives